Forum - Golf 4 (98-04) - Vit kleg under påfyllnings locket för oljan efter oljebyte

Tobster
Ingen VW Ort: Helsingborg
Tis 29 jan 2008 11:18 Svara med citat
Efter oljebyte har jag fått en massa vit kleg på påfyllnings locket på min 1.6 8v..

Jag vet att det kan vara toppacknigen som gått men hoppas verkligen inte att det är det som gäller någon som
haft samma problem ? grenröret läcker oxå lite kan det medföra att det blir mer kondens ??

Kanske kan vara något helt annat men ville kolla här innan jag skickar iväg bilen..

Mvh Tobster

Vill du ha en blank bil?
Rekondar i Helsingborgs området
Nå mig på: 0704-411052
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö
Tis 29 jan 2008 12:12 Svara med citat
Detta beror just på kondens.
+ kör du små sträckor ??
Ingen motorvärmare ??

ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
Tobster
Ingen VW Ort: Helsingborg
Tis 29 jan 2008 12:47 Svara med citat
Jag kör ganska så blandat.. nej jag har ingen motorvärmare..
beror det bara på kondens då..

Vill du ha en blank bil?
Rekondar i Helsingborgs området
Nå mig på: 0704-411052
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken
Tis 29 jan 2008 13:30 Svara med citat
Rengör ventilkåpan och all des ventelation..
kör motorn varm när du är ute och kör..

teamduja.se
Tobster
Ingen VW Ort: Helsingborg
Tis 29 jan 2008 13:43 Svara med citat
Får pröva att rengöra ventilkåpan verkar dock inte vara så enkelt på min motor som det var på min förra bil ;P. brukar alltid stå på tomgång en stund innan jag kör så motorn blir nästan alltid genomvarm..

Vill du ha en blank bil?
Rekondar i Helsingborgs området
Nå mig på: 0704-411052