Forum - Golf 1 (74-84) - Golf mk1 automat / oljud diff/slutväxel

Snilsgarden
Golf 1 Gls Ort: Hedemora
Lör 06 jul 2019 11:26 Svara med citat
Hej

Har en golf mk1 1.5 med automatlådan som jag hade tänkt göra iordning. Det tråkiga nu är bara att det verkar vara haveri på gång i diffen, olja finns och den läcker inte över mellan automatlådan och slut växeln....

Så fungerar ska man byta hela lådan eller finns en chans att man kan jag rätt på nya lager till diffen? Försökt själv hitta delar på nätet men verkar svårt.

Eller är det helt enkelt kört hitta delar till dessa lådor????

Tacksam för alla tips
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 07 jul 2019 17:17 Svara med citat
Snilsgarden skrev:
Hej

Har en golf mk1 1.5 med automatlådan som jag hade tänkt göra iordning. Det tråkiga nu är bara att det verkar vara haveri på gång i diffen, olja finns och den läcker inte över mellan automatlådan och slut växeln....

Så fungerar ska man byta hela lådan eller finns en chans att man kan jag rätt på nya lager till diffen? Försökt själv hitta delar på nätet men verkar svårt.

Eller är det helt enkelt kört hitta delar till dessa lådor????

Tacksam för alla tips

Det som de flesta gör väldigt svårt för sig själva är att tro att allting löses från internet...

Börja med att kontakta din vw handlare och fråga på reservdelar om lagren går att få tag på. Får du svar ja så är en priskoll nästa steg. Många gånger är det inte så fasansfulla priser...

Men oavsett, be att få en offert på de delar du behöver så kan du när du kommer hem knappa in artikelnumren på datorn och söka på internet och se om du kan hitta delarna på tex ebay billigare (om du inte har bråttom)

Och säger handlaren att dessa delar utgått, be att få det gamla artikelnumret så kan du sedan söka på ebay...

Blir det helt nej på alla punkter så får du riva isär, och ta med de mått du kan hitta (och eventuella beteckningar på lagret) till en affär som säljer lager, som tex momentum och fråga om de kan få fatt på lager i denna dimension,
Snilsgarden
Golf 1 Gls Ort: Hedemora
Mån 08 jul 2019 11:30 Svara med citat
Yes ungefär som vägarna jag lär gå verkar det som.
Lyckats hitta nya diffar till mk3 men svårt tro det är samma grejer.

Lyckats hitta en låda iaf och ska ta ner båda två och öppna och se vad som kan vara fel