MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 12 maj 2008 16:47
Sitter 2st vita Big Knick på Boran som jag köpt och ska hämta till helgen.
Ser så jäkla illa ut med bara två så tänkte köpa ett tredje. Har även 2st blå Big Knick att ta från min Volvo 745 som ska pensioneras.
Lika bra att passa på när det är ljust och varmt ute då jag saknar garage att skruva i. Sen har jag abstinens på att få pyssla lite med nya bilen.
Sitter 2st vita Big Knick på Boran som jag köpt och ska hämta till helgen.
Ser så jäkla illa ut med bara två så tänkte köpa ett tredje. Har även 2st blå Big Knick att ta från min Volvo 745 som ska pensioneras.
Lika bra att passa på när det är ljust och varmt ute då jag saknar garage att skruva i. Sen har jag abstinens på att få pyssla lite med nya bilen.
Okej blir bra de !
Har du abbss kan du alltid montera Xenon i alla ljus ?
Så en kille på svenska85x70klubben som körde xenon (4300k) i Halv, hel, + 3extra Big Knick,
Snacka om dags ljus när du kör, du kunde lägga dig framför bilen o sola
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 12 maj 2008 17:57
Sam skrev:
Okej blir bra de !
Har du abbss kan du alltid montera Xenon i alla ljus ?
Så en kille på svenska85x70klubben som körde xenon (4300k) i Halv, hel, + 3extra Big Knick,
Snacka om dags ljus när du kör, du kunde lägga dig framför bilen o sola
Jisses, ja det kan jag tänka mig bli ljust
Men jag tänkte hålla mig på lite lägre budget då jag omgående åker på kamremsbyte på Boran.
Men 3x100w och riktigt grov kabel ska jag allt ordna. Bra att ha när man ska blända dimljusfjollorna som envisas köra med halvljusen på också
Men jag tänkte hålla mig på lite lägre budget då jag omgående åker på kamremsbyte på Boran.
Men 3x100w och riktigt grov kabel ska jag allt ordna. Bra att ha när man ska blända dimljusfjollorna som envisas köra med halvljusen på också
Själv har jag svårt för folk som stör sig på halvljus+dimljus.. hur störande är det? precis lika olagligt om inte värre att blända någon med helljus ännu värre med 3st big knick på 100w
VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Tis 13 maj 2008 7:14
Har kladdat lite med mina begränsade Photoshopkunskaper. Bild 1 är hur kärran ser ut idag.
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Fre 16 maj 2008 8:41
Nu har jag fått hem bilen och de två vita Big knick var rätt slitna så dem ska väck.
De var dock stagade i grillen vilken inte sitter helt stumt så frågan är om man inte skulle satsa på några lättviktare så som Bosch lill knick på 735g eller Hella 3000 compact på 924g.
Big Knick väger 1624g och ska jag staga 3st i grillen så blir det nog tungt.
Tåls att fundera på som sagt.
Kanske finns bättre ställen att staga upp extraljusen?
Hella extraljushållare för tre ljus är iaf inhandlad.
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 19 maj 2008 19:10
Har monterat 3st Bosch 175 "Lill Knick" idag. Trots den låga vikten så behövde även dessa extra stagning. Lite justering och ett stag till mellersta ljuset så är det klart