Forum - Volkswagen Passat - Växelindikator för DSG-låda blinkar

garton
Passat 6 1.4 TSI Ort: Linköping
Tis 05 jan 2021 22:38 Svara med citat
Jag har en Passat (gas/bensin) årsmodell 2009 med DSG-låda.

Indikatorn på instrumentpanelen som visar vilken växel som ligger i (D1-D2-D3 osv) blinkar hela tiden.

Jag har inte haft bilen särskilt länge, och den har blinkat ända sedan jag köpte den.

Är detta en felindikering av något slag?
garton
Passat 6 1.4 TSI Ort: Linköping
Tis 05 jan 2021 22:45 Svara med citat
Det finns youtubeklipp på hur det ser ut, men det går visst inte att lägga in länkar till youtube här på forumet.
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Sön 24 jan 2021 1:47 Svara med citat
Den ska inte blinka.

Läs av felkoder till att börja med.

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 24 jan 2021 5:15 Svara med citat
garton skrev:
Det finns youtubeklipp på hur det ser ut, men det går visst inte att lägga in länkar till youtube här på forumet.

Klart det gör https://youtu.be/zsr8oiNNwuo