Forum
Galleri
Shop
Bli medlem
Logga in
Sök
Hjälp
Medlemslista
Regler
Forum
-
Volkswagen Passat
- Växelindikator för DSG-låda blinkar
garton
Passat 6 1.4 TSI
Ort: Linköping
Tis 05 jan 2021 22:38
Jag har en Passat (gas/bensin) årsmodell 2009 med DSG-låda.
Indikatorn på instrumentpanelen som visar vilken växel som ligger i (D1-D2-D3 osv) blinkar hela tiden.
Jag har inte haft bilen särskilt länge, och den har blinkat ända sedan jag köpte den.
Är detta en felindikering av något slag?
garton
Passat 6 1.4 TSI
Ort: Linköping
Tis 05 jan 2021 22:45
Det finns youtubeklipp på hur det ser ut, men det går visst inte att lägga in länkar till youtube här på forumet.
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a
Ort: Falun
Sön 24 jan 2021 1:47
Den ska inte blinka.
Läs av felkoder till att börja med.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi
Ort: Svedala
Sön 24 jan 2021 5:15
garton skrev:
Det finns youtubeklipp på hur det ser ut, men det går visst inte att lägga in länkar till youtube här på forumet.
Klart det gör
https://youtu.be/zsr8oiNNwuo
Forumet för oss som älskar Volkswagen