Forum - Volkswagen Passat - WeConnect styrning av motorvärmare

valneg
Passat 8 2,0 GTS AllTrack Ort: Stockholm
Fre 19 feb 2021 16:30 Svara med citat
Just blivit ägare till en Passat AllTrack 2017.

Tydligen saknar den något eftersom jag inte kan styra min motorvärmare eller för den delen andra funktioner i bilen med hjälp av min app. Skapat ID, loggat in, men längre än så kommer jag inte. Ser bilen i appen men kan inte aktivera någon mer är det som heter "Guide & Inform Plus"

Kan resterande funktioner eftermonteras/aktiveras på något sätt?

Tack på förhand
Valle
Sevir87
Tiguan TDI GT -20 Ort: Sundsvall
Ons 24 feb 2021 14:03 Svara med citat
Nu kör jag förvisso Tiguan men utgår det är samma system. Jag har ett eSim (någonstans i bilen) med ett abonnemang som VW står för i mitt fall i o m jag leasar den (antar jag) som jag kommunicerar mot. Jag behövde bara ange chassienr när jag aktiverade appen hos handlaren när jag hämtade bilen.
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Tis 09 mar 2021 0:17 Svara med citat
Sevir87 skrev:
Nu kör jag förvisso Tiguan men utgår det är samma system. Jag har ett eSim (någonstans i bilen) med ett abonnemang som VW står för i mitt fall i o m jag leasar den (antar jag) som jag kommunicerar mot. Jag behövde bara ange chassienr när jag aktiverade appen hos handlaren när jag hämtade bilen.

Är inne på samma spår. Sim-kortet är nog inaktivt eller dylikt, man får med 3 år gratis och sen måste man betala varje år.