Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Överdragsklädsel

maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Sön 04 apr 2021 14:39 Svara med citat
Finns det något företag som säljer överdragsklädsel som passar modellspecifikt till VW?
Jag behöver något som skyddar bra i min Jetta så att jag inte sunkar ner originalklädseln, jag byter hellre klädsel lite då och då.
Jag kollade på Biltema men deras verkade passa många olika märken och då tvivlar jag på att den passar bra.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 27 maj 2021 16:55 Svara med citat
maxmsm skrev:
Finns det något företag som säljer överdragsklädsel som passar modellspecifikt till VW?
Jag behöver något som skyddar bra i min Jetta så att jag inte sunkar ner originalklädseln, jag byter hellre klädsel lite då och då.
Jag kollade på Biltema men deras verkade passa många olika märken och då tvivlar jag på att den passar bra.


Din närmaste volkswagenhandlare kan tänkas sälja överdragsklädslar, med bra passform.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Fre 28 maj 2021 19:17 Svara med citat
r o l l e skrev:
Din närmaste volkswagenhandlare kan tänkas sälja överdragsklädslar, med bra passform.


Det har jag koll på men de är lite väl dyra för att bytas ut lite då och då.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 29 maj 2021 0:07 Svara med citat
maxmsm skrev:
Det har jag koll på men de är lite väl dyra för att bytas ut lite då och då.


En bra överdragsklädsel behöver kanske bytas ut vart femte sjätte år, om då två-tre tusenlappar är för dyrt kanske värdeminskning är bättre.
Vid behov kan man ju även ibland tvätta, antingen med klädseltvättmaskin (dammsugare med sprut och sug...) eller ta bort och slänga i tvättmaskinen.

Sedan har väl jettan någon caddy-modell som är snarlik vad avser stolar, hantverkarbilar brukar ha väldigt tåliga och smutsbeständiga klädslar från början. Släng in en sådan stol
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Mån 31 maj 2021 22:52 Svara med citat
r o l l e skrev:
En bra överdragsklädsel behöver kanske bytas ut vart femte sjätte år, om då två-tre tusenlappar är för dyrt kanske värdeminskning är bättre.
Vid behov kan man ju även ibland tvätta, antingen med klädseltvättmaskin (dammsugare med sprut och sug...) eller ta bort och slänga i tvättmaskinen.

Sedan har väl jettan någon caddy-modell som är snarlik vad avser stolar, hantverkarbilar brukar ha väldigt tåliga och smutsbeständiga klädslar från början. Släng in en sådan stol


Jag har en ljus inredning i halvskinn så därför anser jag att jag behöver skydda befintlig klädsel med en överdragsklädsel och VW vill ha ca 5000:- för ett set och jag vill ha 2 set för att kunna byta när det behövs en rengöring och jag hade kunnat acceptera ca 2000:-/st.