Forum - Volkswagen Passat - Passat 2.0TDI -13 Felkod P0087

SebbeSS
Passat 7 2.0TDI -13 Ort: Österåker
Tor 15 apr 2021 14:42 Svara med citat
Hej alla VW fantaster,

Har en passat 2.0tdi -13 som jag har ett problem med, för 2 veckor sedan slängde bilen felkoden p0087 som återkommer varje gång man startar om bilen. glödtrådslampan början blinka när man överstiger 2000-3000 varv. Har bytt följande komponenter. Tankarmatur med bränslepump i bränsletanken, bränslefilter, bränsletrycksregulator, bränsletryckssensor (de två sensorerna som sitter på fuelrailen) Samt så har jag bytt packningar på spridarna ifall de skulle ha haft en läcka. Har lossat på bränsletrycks sensorn på högtryckspumpen och kollat ned i pumpen men inga metallspån har hittats. har börjat bli lite less och undrar om någon här har någon fundering eller lösning som kanske skulle hjälpa mig.

Med vänliga hälsningar,
Sebastian
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Fre 16 apr 2021 14:22 Svara med citat
Kika lite på detta och se om du får en idé!

https://autoservicecosts.com/obd2-codes/p0087/
allaveddu@live.se
Passat 7 2.0 tdi Ort: Uddevalla
Mån 21 jun 2021 0:35 Svara med citat
SebbeSS skrev:
Hej alla VW fantaster,

Har en passat 2.0tdi -13 som jag har ett problem med, för 2 veckor sedan slängde bilen felkoden p0087 som återkommer varje gång man startar om bilen. glödtrådslampan början blinka när man överstiger 2000-3000 varv. Har bytt följande komponenter. Tankarmatur med bränslepump i bränsletanken, bränslefilter, bränsletrycksregulator, bränsletryckssensor (de två sensorerna som sitter på fuelrailen) Samt så har jag bytt packningar på spridarna ifall de skulle ha haft en läcka. Har lossat på bränsletrycks sensorn på högtryckspumpen och kollat ned i pumpen men inga metallspån har hittats. har börjat bli lite less och undrar om någon här har någon fundering eller lösning som kanske skulle hjälpa mig.

Med vänliga hälsningar,
Sebastian
Citat:



Hej har en årsmodell 12 med samma fenomen. Bilen gick ej att starta en dag efter jag fem minuter innan Stängt av den. Haft ett par månader en orolig tomgång och viss orkeslöshet på låga varv. Haft felkod p1065 ( bränsletryckreglerventil) då. Nu tillkom även p0087 ( lågt bränsletryck) Kollat att de kommer bränsle från tankpump. Bytt bränslefilter och lossat på ”bränsletrycksensor” eller vad den är för något... inget spån iallafall. Funderar nu på att byta det som sitter i varje ände på railen som du. Men sen funderar jag även på bränsletrycksensorn. När tändningen är påslagen surrar det ur denna. Och ibland gurglande ljud i pumpen. !! Minns inte att det gjort det förr ...

Det jag ska göra först nu är att kolla/mäta upp kablage till dessa tre olika sensorer/ventiler. Har även hört att vissa haft problem att få kontakt med motorstyrenheten. De kan på dessa ärga sönder och få problem.