Forum - Golf 7 (13-19) - Nylackad frontspoiler, vad tycker ni? Blev dumförklarad!

Drasko
Golf 7 GTD-2018 Ort: Malmö
Tor 19 aug 2021 0:26 Svara med citat
Hej

Hämtade ut bilen i dagarna och såg direkt att färg skillnaden var för stor. Jag sa till dem att jag inte kommer acceptera så pass stor skillnad i färg. Vet givetvis att färgpigment fastnar olika på plåt och plast och att det finns en aning skillnad i färg även på nya bilar.

Pratade med deras chef och han såg absolut ingen skillnad, han frågade mig om jag skojade med han. Han sa även det är 199% perfekt och bättre kan man inte göra det. Vad tycker ni? Tacksam för er input

Bild
Bild
Bild
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 19 aug 2021 1:29 Svara med citat
Nederdelen ser helt klart ut att vara mörkare nyans. Men svårt att se riktigt iom skuggor, ljus, vinklar och reflexer. Hade absolut varit lättare att avgöra om man sett det på plats.
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Tor 19 aug 2021 5:38 Svara med citat
Titta på den utomhus på lite håll. Lysrör är inte rätt ljus att kolla kulören i.
Har du haft den inne på en skada eller har du köpt bilen så?

VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21
Drasko
Tor 19 aug 2021 7:40 Svara med citat
Masi skrev:
Titta på den utomhus på lite håll. Lysrör är inte rätt ljus att kolla kulören i.
Har du haft den inne på en skada eller har du köpt bilen så?

Skada via trygghansa, bilen har varit inne på House of Paint i Malmö. Chefen där säger att han ser ingen skillnad vilket gör mig förbannad. Ska ta en bild i dagsljuset idag. Tack för återkoppling
Drasko
Tor 19 aug 2021 7:42 Svara med citat
candyweiss skrev:
Nederdelen ser helt klart ut att vara mörkare nyans. Men svårt att se riktigt iom skuggor, ljus, vinklar och reflexer. Hade absolut varit lättare att avgöra om man sett det på plats.

Självklart mycket mörkare, sa det till chefen där och han blånekar mig och säger att det är 199 procent perfekt.
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Tor 19 aug 2021 8:14 Svara med citat
Hade aaaaaaaldrig accepterat det där och då är jag inte längre så petig som jag var i yngre dagar. Att ha en färgblind chef på en lackeringsfirma är lustigt...
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Tor 19 aug 2021 9:15 Svara med citat
Drasko skrev:
Skada via trygghansa, bilen har varit inne på House of Paint i Malmö. Chefen där säger att han ser ingen skillnad vilket gör mig förbannad. Ska ta en bild i dagsljuset idag. Tack för återkoppling

Är du inte nöjd och inte får hjälp får du vända dig till TryggHansa. Om dem tar kostnaden för sk meryta på framskärmarna så lär ju lackfirman hjälpa dig med det.
Solid röd är en knepig kulör att få 100%.
/Mats

VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21
Drasko
Tor 19 aug 2021 10:06 Svara med citat
En till bild i dagsljus

Bild
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Tor 19 aug 2021 10:26 Svara med citat
Drasko skrev:
Hej

Hämtade ut bilen i dagarna och såg direkt att färg skillnaden var för stor. Jag sa till dem att jag inte kommer acceptera så pass stor skillnad i färg. Vet givetvis att färgpigment fastnar olika på plåt och plast och att det finns en aning skillnad i färg även på nya bilar.

Pratade med deras chef och han såg absolut ingen skillnad, han frågade mig om jag skojade med han. Han sa även det är 199% perfekt och bättre kan man inte göra det. Vad tycker ni? Tacksam för er input

Bild
Bild
Bild

Jag skulle aldrig godkänna den lackeringen, fick min stötfångare lackad efter att en granne lyckades repa den. Möller Bil i Västerås som fixade allt och det blev absolut ingen nyansskillnad, visserligen är min bil metallic grå.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Tor 19 aug 2021 18:13 Svara med citat
Gör om gör rätt, skulle jag säga. misslyckad lackering.
Aloc
Golf 7 Ort: Ale
Sön 22 aug 2021 2:05 Svara med citat
Frugan här hemma ville ha en fondvägg i sovrummet, kanske är det en fondbumper du har fått?

Är enklare att se såhär.
Bild
candyweiss
Sön 22 aug 2021 9:04 Svara med citat
Ja jäklar, nu syns det extremt tydligt. Visa denna bilden för House of Paint, går ju inte att neka till nu.
Drasko
Mån 23 aug 2021 18:00 Svara med citat
Aloc skrev:
Frugan här hemma ville ha en fondvägg i sovrummet, kanske är det en fondbumper du har fått?

Är enklare att se såhär.
Bild

Fick mig ett skratt Smile

Blev kallad tillbaka efter ett långt mejl jag skickade till dem, en solig dag så gick stötfångaren åt det orangea hållet, och mot kvällen så blev den mörk.

Retar mig att jag måste ens kämpa för detta med dem. I deras ögon 199% perfekt och det finns ingen skillnad. Iaf så gick han med att den behöver omlackad till slut.

Tack för era input!
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala
Mån 23 aug 2021 18:24 Svara med citat
Det är alldeles för stor skillnad för att kunna okeja det.
candyweiss
Mån 23 aug 2021 18:31 Svara med citat
Mycket jobb i onödan Sad
Berätta/visa gärna hur resultatet blev.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Mån 23 aug 2021 21:53 Svara med citat
@Aloc:
mkt bra bild att visa lackeringsfirma. Det går inte att prata bort om man inte har röd/grön färgblindhet ( är faktiskt det vanligast förekommande defekt hos män)