Jag har samma problem, har funderat på om det är lödningen i låskistan som är dålig. Funderar på att ta tag i problemet när det inte är lika blött ute.
Jag har samma problem, har funderat på om det är lödningen i låskistan som är dålig. Funderar på att ta tag i problemet när det inte är lika blött ute.
Tack!
Min blir värre när det är många minusgarder ute, vid blidväder och varmare i stort sett felfri. Tänkte också ta tag i det men har fått för mej att det är mycke skruva för att nå låskistan ...(?)
Om Du gör en attack mot kistan så hör gärna av dej om hur det gick, tack!
Jag bytte låsmodulen på förarsidan idag. 4 timmar på knä! (tar 2,5h nästa gång )
Köpte en beg modul för 450:- inkl frakt från en bil med få mil...vågade inte chansa på de billiga eftermarknadskopiorna.
Funktionen efter bytet helt perfekt!
Tror det var nån av de 5 switcharna i modulen som inte var helt schysst, sannolikt switchen som styrs av dörrknappen, kan ha gått att repa eftersom modulen är öppningsbar men det får bli nästa gång.
Tusen tack Lars för besked, jag får väl återkomma när det blir aktuellt för min del. Har inte riktigt haft tiden eller ekonomin för tillfället men förhoppningen är väl att jag ska fått ordning på det innan hösten!
Jag är nöjd!
Enda egentliga överraskningen (jämfört med de 10-tals filmerna/beskrivningarna jag sett) var att lilla skruven i hålet vid dörrens kortända som håller låskolven inte var Torx T20 utan XZN M4 (invärtes tolvkant) vilken är en svår bits att få tag på i hastigheten, det gick dock med T20 även om det var ett visst risktagande.
Vidare har min bil vevade fönster och instruktioner för hur man lossar veven finns ej i filmer/böcker.
Men som helhet inte supersvårt men en massa massa skruvande och liite mixtrigt att få tillbaks den inre stora dörrplåten med alla wirar, sladdar etc på rätt plats och i rätt läge.
Jag är nöjd!
Enda egentliga överraskningen (jämfört med de 10-tals filmerna/beskrivningarna jag sett) var att lilla skruven i hålet vid dörrens kortända som håller låskolven inte var Torx T20 utan XZN M4 (invärtes tolvkant) vilken är en svår bits att få tag på i hastigheten, det gick dock med T20 även om det var ett visst risktagande.
Vidare har min bil vevade fönster och instruktioner för hur man lossar veven finns ej i filmer/böcker.
Men som helhet inte supersvårt men en massa massa skruvande och liite mixtrigt att få tillbaks den inre stora dörrplåten med alla wirar, sladdar etc på rätt plats och i rätt läge.
/Lars S
Du såg möjligen inte om det kan finnas något sätt att få dörren att öppnas utan att man måste rycka hårt i handtaget flera gånger?
Kanske den lilla wiren kan ha töjts ut och behöver bytas.
Ja det såg jag!
Den lillavajerns ytterände i dörrhandtaget kan flyttas utåt i små små hack och på så sätt spännas.
Lossa (som visas i filmen ovan) några varv på skruven som håller låscyllen och ta ut cyllen så kommer du åt vajeränden .
Ja det såg jag!
Den lillavajerns ytterände i dörrhandtaget kan flyttas utåt i små små hack och på så sätt spännas.
Lossa (som visas i filmen ovan) några varv på skruven som håller låscyllen och ta ut cyllen så kommer du åt vajeränden .
Ja det såg jag!
Lars S
Med en liten justering av vajern så kan nu förardörren öppnas med ett lillfinger!
Stort tack för tipset!