Ska lämna in min Golf VII GTE -20 och byta till en Passat -18. Har i dagsläget ett par 17" Rio de janeiro fälgar med sommardäck och ett par 16" Merano med dubbdäck, båda originalfälgar i bra skick.
Spelar det någon roll med vilka fälgar jag lämnar in bilen? Tänkte sälja de andra fälgarna på blocket alternativt använda på min passat om det går. Jag vet att däckdimensionen inte stämmer för en passat, men tänkte att det kan vara värt att sätta på nya däck om fälgarna är värda någonting.
Hur skulle ni gjort?
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 04 okt 2021 8:38
Har du inte förhandlat om det när ni kom fram till inbytespriset? Är det vinterväglag lämna med vinterhjul.
Senast ändrad Mån 04 okt 2021 8:42, ändrad totalt 1 gång
Det var inget säljaren nämnde något om. Om det inte spelar roll för dem, borde inte ett par 17" vara mer värda än 16" även om det sitter dubbdäck på 16"?
Mån 04 okt 2021 9:04
rostigaskruvar skrev:
Det var inget säljaren nämnde något om. Om det inte spelar roll för dem, borde inte ett par 17" vara mer värda än 16" även om det sitter dubbdäck på 16"?
Ska lämna in min Golf VII GTE -20 och byta till en Passat -18. Har i dagsläget ett par 17" Rio de janeiro fälgar med sommardäck och ett par 16" Merano med dubbdäck, båda originalfälgar i bra skick.
Spelar det någon roll med vilka fälgar jag lämnar in bilen? Tänkte sälja de andra fälgarna på blocket alternativt använda på min passat om det går. Jag vet att däckdimensionen inte stämmer för en passat, men tänkte att det kan vara värt att sätta på nya däck om fälgarna är värda någonting.
Hur skulle ni gjort?
Är inget avtalat är det normalt sommarhjul som gäller.
Har inte bilen varit inne på inbytestest?
Sommarhjul är standard, vinterhjul är tillbehör.
/Mats
VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21
Mån 04 okt 2021 10:52
Normalt är det sommarhjulen som ska sitta på vid inbyte och förmodligen har den blivit värderad med sommarhjulen.
Men bryr sig inte säljaren så lämna med vinterhjulen?