Visserligen hände detta på min Passat men det är samma konstruktion på Golfen så jag kommer utföra denna modifikation även på den.
När jag skulle fylla på spolarvätska blev jag irriterad på locket till påfyllningen och lyckades bryta av den samma.
Ingen stor sak men råkade titta under huven på en Skoda Scala och såg den smarta lösningen dem hade. När man öppnar locket förvandlas den till en tratt. Att den sedan kostar mindre än hälften av VWs spröda plastlock gör det hela ju inte sämre.
Skodans lock är av mer gummiliknande material.
Artikelnr 000 096 706
[/gallery]
VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Vad bra! Tack för tipset! Har redan beställt en hos Skoda i Danmark. (49 DKK). Är du säker på att den passar på en Golf VII?
Annars har jag en till salu om 4 dagar...
“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --
Vad bra! Tack för tipset! Har redan beställt en hos Skoda i Danmark. (49 DKK). Är du säker på att den passar på en Golf VII?
Annars har jag en till salu om 4 dagar...
Det är iaf samma artikelnummer på originalet på min Passat som på jobbarkompisens Golf Alltrack 2018, men faktiskt inte om jag kollar på frugans PruttGasGolf. Skiljer lite i infästningen runt röret men är det bara samma diameter på röret har det nog ingen betydelse.
Den är ju lite klumpigare än originalet så får den bara plats borde det ju stämma.
/Mats
Det är iaf samma artikelnummer på originalet på min Passat som på jobbarkompisens Golf Alltrack 2018, men faktiskt inte om jag kollar på frugans PruttGasGolf. Skiljer lite i infästningen runt röret men är det bara samma diameter på röret har det nog ingen betydelse.
Den är ju lite klumpigare än originalet så får den bara plats borde det ju stämma.
/Mats
Vi hoppas och kryssar fingrarna. 30 kr. är ju heller ingen förmögenhet...
“Life is a disease: sexually transmitted, and invariably fatal.”
- Neil Gaiman --