Forum - Golf 8 (19-) - Pipande missljud

AM
Golf 8 2020 Ort: Lidköping
Sön 16 jan 2022 13:46 Svara med citat
Hade ett högfrekvent pipande missljud som kom och gick på min Golf 2020. Ljudet hördes i jämn fart och upphörde så fort jag släppte gasen. Märkesverkstaden hävdade med bestämdhet att det var en ventil i turbon som lät och att det var omöjligt att åtgärda.

Tog då kontakt med en annan verkstad där jag fick veta att det var en kolfilterslang i motorrummet som var problemet. Jag vände mig åter till märkesverkstaden som på garantin fick byta ut slangen till en uppdaterad version.

Tråkigt att inte få den hjälpen utan att behöva kämpa för det.
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm
Tor 14 sep 2023 17:17 Svara med citat
Han som svarade dig på märkesverkstaden tycker inte om sitt jobb. Tyvärr finns det många sådana människor i alla branscher som agerar lika slarvigt. Knepet är att hitta de som gillar sitt arbete och därmed är duktiga på vad de gör.
Du får börja med att be om ett utlåtande från den andra verkstaden och lämna den till de som ansvarar för garantin på din bil. Kostar lite mer men både du och bilen blir gladare!
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 15 sep 2023 8:00 Svara med citat
Du har rätt i det du skriver Stötfångaren, men hoppas verkligen att problemet är löst för det närmar sig snart 2 år sedan TS ställde frågan Smile

Senast ändrad Fre 15 sep 2023 12:09, ändrad totalt 1 gång
olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn
Fre 15 sep 2023 9:06 Svara med citat
Whistle

Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm
Fre 15 sep 2023 15:18 Svara med citat
candyweiss skrev:
Du har rätt i det du skriver Stötfångaren, men hoppas verkligen att problemet är löst för det närmar sig snart 2 år sedan TS ställde frågan Smile

Klart att problemet är löst nu!