Klarsson89
Sharan 2.0tdi Ort: Umeå |
| Mån 17 jan 2022 13:01 |
|
Hej
Min sharan är utrustad med en webasto tillsatsvärmare men har inte funktion som parkeringsvärmare. Går det att aktivera tidur eller direktstartsfunktion på något sätt eller montera ett vanligt webasto tidur?
Värmaren sitter ju som sagt redan där och bilen har restvärme funktion så allt borde ju vara monterat bara funktionen för att starta den som fattas
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Fre 21 jan 2022 18:01 |
|
| Klarsson89 skrev: | Hej
Min sharan är utrustad med en webasto tillsatsvärmare men har inte funktion som parkeringsvärmare. Går det att aktivera tidur eller direktstartsfunktion på något sätt eller montera ett vanligt webasto tidur?
Värmaren sitter ju som sagt redan där och bilen har restvärme funktion så allt borde ju vara monterat bara funktionen för att starta den som fattas |
Jag blev i princip dumförklarad av den samlade eliten här för ett par år sedan när jag ställde ungefär samma fråga....
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Sön 30 jan 2022 11:46 |
|
| På de flesta/alla VW, går det att komplettera tillsatsvärmaren till att bli parkeringsvärmare, dock brukar det inte vara billigt.
|
|
Klarsson89
Sharan 2.0tdi Ort: Umeå |
| Sön 30 jan 2022 11:48 |
|
| Näe billigt var det inte 14000 skulle dom ha. Men tänkte om någon kopplat in ett webasto tidur och fått den att funka som motorvärmare utan att starta klimatanläggningen i bilen
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Sön 30 jan 2022 12:20 |
|
Det lät lite dyrt, även för att vara VW.
Enligt Webasto, så måste allt programmeras och byggas in i bilens ordinarie styrsystem.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|