Forum - Golf 4 (98-04) - Felkod P0106 och dörrproblem. (GOLF 4 1.6i 2003)

tse12
Golf 4 1.6i Ort: Borlänge
Tis 08 feb 2022 15:46 Svara med citat
Hej!

Jag har haft min golf i ungefär ett halvår och har själv bytt en tändspole då den gick sönder. Men nu på senaste tiden så bilen varit väldigt problematisk. Ibland när jag kör runt med bilen så går motorlampan igång och enligt min felkodsläsare som jag köpte på Jula (https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/bilverktyg/ovriga- bilverktyg/felkodslasare-014144/) så ska det vara fel på en MAP sensor. Har kollat upp symptomer som skulle gälla om nu MAP sensorn var lite trött men har inte märkt av något sådant alls. Tankar inte nå mer, inge konstigt vid acceleration, inge oförståeliga motorstopp etc. Har köpt nån sprej som man ska kunna använda för att rengöra MAP sensorn men har inte haft tid att göra detta och tänkte fråga om det var en bra idé.

Förardörren är helt funktionell förutom att de knappar och ljus som finns på dörren ej lyser och interiörlyset reagerar inte när man öppnar dörren. Dvs dörren går att låsa, fönsterknappar med mera funkar men "alarm ljuset" har slutat blinka och den lilla lampan vid botten av dörren börjar ej lysa när jag öppnar dörren. Själva dörrknapparna funkar men inte deras ljus. Har sökt runt massa och det enda jag hittar är att det kanske är en dörrkontakt eller någon sorts trasig "wiring harness".

Slänger ut mycket problem här men har suttit med detta under en längre period och undrar om någon annat haft något liknande problem.

Mvh Göran.