De där i Gummi och plast. Problemet är att jag inte förstår vad de menar med den bristfälliga instruktionspappret de skickade med. Bussningen liknar ju inte ens en bussning om man kollar där bulten ska sitta.
Det är ett vågrätt streck i mitten på bussningshålet. Vad menas?
Jag svarar mig själv då. Jag får kolla en Auto doc film när de monterar bussningen. Sen får jag kolla mer filmer. Att byta de där bussningarna känns inte som ett roligt jobb. Jag såg en snubbe som använde en vanlig domkraft och tryckte ner axeln på bilen. Så man slipper ta bort den helt. Sen måste man ha gängad stång med muttrar och brickor eller nåt att trycka in den med.. Men först ska den ju tas bort. Mek boken känns värdelös att kolla i.
Tack! Har sett filmen för ett tag sedan+ en massa andra filmer. Min bussning är inte som den på filmen. Inget gult streck. och det är 3 slitsar på de bussningar jag har...och en gummiklack Vilket jag inte har en aning om varför. Det finns ett annat sätt att byta bussningar. Lossa bultar. Använd en enkel domkraft och tyck ner ena sidans bakvagnaxel eller vad det kallar. så man kommer åt att borra i gummit. Sen såga av yttre stål ring. Sen banka ut ringen. Sen hitta på ett verktyg av gängad stång och lite brickor muttrar osv. som drar in bussningen.. Bussningen ska ligga i frysen säger killen på filmen.så den krymper lite. Ska kolla mer filmer. Så man inte monterar fel.
Meyle är lik de jag har. mina heter ABS 270442 sub frame rubber.
2022-04-28 har letat efter nåt att använda då man trycker in bussningarna. Hittade bara gängad stång brickor och muttrar. Det behövs 1-2 grova rör antar jag. Lite svårt att hitta det man vill ha, Har läst att folk byter på 2-3 timmar. Det har jag lite svårt att förstå. Tar de av hela bakvagn-axel eller vad det kallas då? Eller byter de en sida åt gången när den är kvar på bilen? Jag får kolla vidare.
Senast ändrad Tor 28 apr 2022 15:12, ändrad totalt 1 gång