Forum - Golf 7 (13-19) - P-värmare

oscarfos
Golf 7 1.4 2017 Ort: Jönköping
Ons 09 mar 2022 18:48 Svara med citat
Jag blir inte riktigt klok på p-värmaren i min golf från -17. (Det är fabriks)
Ena morgonen fungerade fjärren genom fönstret ner till parkeringen (den blinkade grönt), men nu så har den inte velat 2 mornar irad. Måste jag ha något speciellt inställt i klimatmenyn? Ställa in ivägkörningsstid fungerar men jag vill ju ba klicka igång han på morgonen..
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 09 mar 2022 22:13 Svara med citat
Förmodligen någon annan signal som stör. Jag har samma fenomen på min arbetsplats ibland.
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Tor 10 mar 2022 16:54 Svara med citat
Kan vara inbillning men när jag håller fjärren mot huvudet och trycker så fungerar det på längre håll än om jag bara håller fjärren i handen? Antar att jag inte är en träskalle då trä leder signaler ganska dåligt? Kostar dig inget att prova dock!
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Tor 10 mar 2022 18:26 Svara med citat
Mranderz skrev:
Kan vara inbillning men när jag håller fjärren mot huvudet och trycker så fungerar det på längre håll än om jag bara håller fjärren i handen? Antar att jag inte är en träskalle då trä leder signaler ganska dåligt? Kostar dig inget att prova dock!

Det trixat har jag inte testat på värmaren, ibland är det svårt att få fjärren att funka på jobbet. Personalparkeringen ligger en bit bort.
Testat på kul med vanliga nyckel för länge sedan när jag hade med MB, det nästan fördubblade räckvidden.

VW ID.7 GTX tourer '26
VW ID.3 PRO '21
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Sön 13 mar 2022 17:38 Svara med citat
oscarfos skrev:
Ena morgonen fungerade fjärren genom fönstret ner till parkeringen (den blinkade grönt), men nu så har den inte velat 2 mornar irad.

Jag orkar inte kolla i instruktionsboken men grönt blink vill jag minnas är att fjärren inte får svar från bilen. Dvs signalen kan ha gått fram men fjärren har inte mottagit OK-signalen från bilen (fast grönt). Och det har heller inte kommit fel-svar: låg bränslenivå eller låg startbatterispänning som blockerar brännarstart (rött eller orange minns inte).

Dåligt batteri i fjärren som gör att den bara orkar sända en gång men inte ta emot?

· · · – – – · · ·