E.johansson96
Golf 4 1.4 -98 Ort: Svenljunga |
| Ons 23 feb 2022 20:09 |
|
| Förra ägaren bytte säten i bilen men kopplade inte ihop airbagen då kontakterna är olika. Så tänkte nu ta tag i det och fixa det. Tänkte man antingen löder ihop det eller kopplar ihop det med wagos. Problemet är ju Då att det är helt olika färger på kablarna i kontakterna. Så tänkte kolla om någon här har lite koll på det. Från bilens sida har jag En Brun, en gul/blå och en gul/grön. Från sätet har jag Brun, svart och blå. Hur ska jag koppla detta?[/gallery]
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 23 feb 2022 20:29 |
|
| E.johansson96 skrev: | | Förra ägaren bytte säten i bilen men kopplade inte ihop airbagen då kontakterna är olika. Så tänkte nu ta tag i det och fixa det. Tänkte man antingen löder ihop det eller kopplar ihop det med wagos. Problemet är ju Då att det är helt olika färger på kablarna i kontakterna. Så tänkte kolla om någon här har lite koll på det. Från bilens sida har jag En Brun, en gul/blå och en gul/grön. Från sätet har jag Brun, svart och blå. Hur ska jag koppla detta?[/gallery] |
Möjligtvis förra ägaren kanske har lite koll.
Annars får du leta upp artikelnr på stolarna, och sedan leta fram vilket bilmärke, bilmodell och årgång de kommer ifrån.
Med den infon kan du kanske googla fram elschema, annars får du köpa.
Och likadant med den bil du har, duktig på att googla fram elschema eller köpa elschema.
Med schemor så bör det sedan gå att få fram vilken färg som ska kopplas vart.
Och skippa vagos etc, skaffa en flerpolig kontakt till båda ändar så du kan koppla ur sätet om det behövs för någon reparation etc
|
|
Emanuel
Golf 7 2.0 - 17 Ort: Örebro |
| Tor 10 mar 2022 15:02 |
|
| Håller med här - du behöver elscheman sedan ska det fixa sig
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|