Stjunne
Golf 7 GTE Ort: Ljusdal |
| Lör 05 feb 2022 1:08 |
|
Hej.
Vet inte om jag har ett problem eller inte, tänkte ta hjälp av er som vet mer än mig.
Är ny med min GTE, men något jag lagt märke till. Den laddar inte till mer än 26km i räckvidd?
Kommer det att ordna till sig när det blir varmare ute, eller måste jag ta försäljaren i öra? Har ni några svar eller idéer till mig?
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Lör 05 feb 2022 9:28 |
|
| Stjunne skrev: | Hej.
Vet inte om jag har ett problem eller inte, tänkte ta hjälp av er som vet mer än mig.
Är ny med min GTE, men något jag lagt märke till. Den laddar inte till mer än 26km i räckvidd?
Kommer det att ordna till sig när det blir varmare ute, eller måste jag ta försäljaren i öra? Har ni några svar eller idéer till mig? |
Du har troligen fått höra att det ska gå att köra UPP till 50 km på en laddning och 26 km är inom det området 0-50 km.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Lör 05 feb 2022 10:54 |
|
| Det är väl rejält kallt i Ljusdal nu så förmodligen blir det bättre vid varmare väder. Men som maxmsm skrev är det upp till 50 km, vilket inte säger så mycket egentligen.
|
|
Stjunne
| Lör 05 feb 2022 12:44 |
|
| candyweiss skrev: | | Det är väl rejält kallt i Ljusdal nu så förmodligen blir det bättre vid varmare väder. Men som maxmsm skrev är det upp till 50 km, vilket inte säger så mycket egentligen. |
Jo, vi har haft mellan -15 och -22 nu sen i måndags. Då jag för övrigt köpte bilen 👍
Är överlag väldigt nöjd, mest bara det att jag funderade på om det ska vara så att den laddar upp till 26km. När den är fulladdad så står det 26 oavsett laddning inomhus eller utomhus.
Men som sagt, det kanske blir bättre när kvicksilvret vänder 🙏☺️
|
|
Stjunne
| Lör 05 feb 2022 12:49 |
|
| maxmsm skrev: | | Du har troligen fått höra att det ska gå att köra UPP till 50 km på en laddning och 26 km är inom det området 0-50 km. |
Nej då, han sa inte ens det.
Utan jag tycker mig ha läst till och kollat videos som visar att oavsett, så laddar den till isch 45km och sedan tar det slut olika fort beroende på temperatur.
Men det visar sig väl över tid 👍 Har iallafall bett Bilmetro kolla upp det, utifall det skulle vara någonting 😅 Här är man ängslig.
En sak är säker iallafall, det är en liten sparbössa. Obefintlig skatt, låg förbrukning, hyfsad billig el osv.
Väldigt nöjd över lag 🙏
|
|
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg |
| Lör 05 feb 2022 13:36 |
|
| Stjunne skrev: | Nej då, han sa inte ens det.
Utan jag tycker mig ha läst till och kollat videos som visar att oavsett, så laddar den till isch 45km och sedan tar det slut olika fort beroende på temperatur.
Men det visar sig väl över tid 👍 Har iallafall bett Bilmetro kolla upp det, utifall det skulle vara någonting 😅 Här är man ängslig.
En sak är säker iallafall, det är en liten sparbössa. Obefintlig skatt, låg förbrukning, hyfsad billig el osv.
Väldigt nöjd över lag 🙏 |
Hyfsad billig el är inget som har drabbat oss i Skåne denna vintern...
|
|
Stjunne
| Lör 05 feb 2022 14:34 |
|
| maxmsm skrev: | | Hyfsad billig el är inget som har drabbat oss i Skåne denna vintern... |
Jag har sett det, följt spottpriset slaviskt i vinter! Tänkte vänta tills vårfloden går, då kanske det är läge att binda.
Men ja, 10kr per laddning ungefär 🤷🙂
|
|
Stjunne
| Lör 05 feb 2022 16:20 |
|
| maxmsm skrev: | | Hyfsad billig el är inget som har drabbat oss i Skåne denna vintern... |
Jag har sett det, följt spottpriset slaviskt i vinter! Tänkte vänta tills vårfloden går, då kanske det är läge att binda.
Men ja, 10kr per laddning ungefär 🤷🙂
|
|
Emanuel
Golf 7 2.0 - 17 Ort: Örebro |
| Ons 09 feb 2022 15:25 |
|
| Nja den ska ladda mer än så, du bör kolla upp detta min GTE laddar upp till 45 km
|
|
Steelstomach
Passat 8 GTE -21 Ort: Stockholm |
| Ons 09 feb 2022 21:06 |
|
Batteriet blir alltid laddat lika mycket men den beräknade körsträcka sträckan för laddningen är beroende på temperatur.
På min Passat GTE så visar den omkring 56 km när det är typ +15C och varmare , omkring 40km runt nollan och c:a 30 vid -10C.
|
|
Stjunne
| Lör 12 feb 2022 1:02 |
|
| Emanuel skrev: | | Nja den ska ladda mer än så, du bör kolla upp detta min GTE laddar upp till 45 km |
Tack för input, känner att det inte riktigt stämmer. Får upp den till 23-24km nu, oavsett om det är +5 eller -25 🤷
Så har en tid bokad om en vecka.
|
|
Stjunne
| Lör 12 feb 2022 1:05 |
|
| Steelstomach skrev: | Batteriet blir alltid laddat lika mycket men den beräknade körsträcka sträckan för laddningen är beroende på temperatur.
På min Passat GTE så visar den omkring 56 km när det är typ +15C och varmare , omkring 40km runt nollan och c:a 30 vid -10C. |
Okej, min laddar till 23-24km oavsett väder.
Så det känns som att något inte stämmer, men har en tid bokad för att kolla upp det.
|
|
Lödde
Golf 7 GTE Ort: Karlstad |
| Sön 27 mar 2022 15:58 |
|
Lite sent svar kanske men gå in i menyn och kolla vad laddgränsen står på. Tror att default är 80%. Det går bra att ställa upp den till 100%, först då laddar den fullt. Att du sedan får sämre räckvidd när det är kallt är helt naturligt. På min minskar det med ungefär 25% vid - 10 jämfört med +10.
/Hälsningar Claes
|
|