Andy53
Golf 1 Cab 1992 Ort: Malmö |
|
pervokris
Scirocco R -2016 Ort: Göteborg |
Lör 21 maj 2022 13:15 |
|
Hej Andreas,
1 och 3 låter som elrelaterat. Instrumentklustret är känsligt för dålig jord som kan ge alla möjliga problem. Ett fulknep är att montera ut klustret och sedan göra en ny jordpunkt i monteringsfästet/ramen bakom klustret som du sedan skarvar in på jordkabeln som går till klustret. Om problemen fortfarande kvarstår så finns det ingen enkel lösning utan det handlar om att ta fram elscheman för klustret och tempmätare och kolla att alla kablar är hela och alla kontakter är fria från oxid.
Angående 2: Varvtalsmätaren tar in signal från tändfördelaren för att konvertera till signal för mätaren. Kan vara läge att kolla så att rotorn på tändfördelaren är i bra skick och att tändkablarna inte är skadade.
|
|
Andy53
Lör 21 maj 2022 14:17 |
|
Hej, tusen tack för ditt svar. Jag ska visa detta för min händiga kompis så kan han förhoppningsvis spinna vidare på det.
Ha en fortsatt bra lördag.
Mvh Andreas
|
|
Andy53
|
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa |
Tis 19 jul 2022 21:53 |
|
Termostater har olika grader, har du testat med någon som öppnar på lägre temperatur.
Sen hur mår kylaren? är den gammal eller ny? kanske behövs spolas igenom.
Jag har en ford fiesta som jag fick av grannen (ja jag vet att det är en ford, men jag har 7 golfar oxå ) och den tog jag bort termostaten på, stoppade i en diskamaskinstablett, körde den varm och sen lät den svalna lite, Sen spolade jag systemet, repeterade 7-8 gånger och det gick från rostbrunt kylarvatten till klart kylarvatten, Tömde och hade i glykolblandning + i med termostaten igen. You can drink my beer, but you can never take the last one
|
|
Andy53
Tis 19 jul 2022 22:06 |
|
Hej Jon@s, tack för ditt svar. 👍 Nej, jag köpte en ny termostat på Skruvat som ska öppna på 87 grader, tog ju för givet att den skulle vara bra. 😃. Termostaten sitter ju i vattenpumpen så inte helt lätt att bara plocka loss och kolla den. Men jag ska absolut kolla upp/prova det du skriver. Tusen tack för hjälpen.
Mvh Andreas
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
Tor 15 sep 2022 11:00 |
|
På baksidan bör en spänningsregulator finnas som ska ge ca 10-10.5 volt ut, om den är trasig så får mätaren ca 13 volt
visar bränslemätaren på en orimligt hög nivå ? En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
|
|