Forum - Offtopic - Biogaspriset

maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Mån 15 aug 2022 18:24 Svara med citat
Jag har haft tre veckors semester och har då inte varit i närheten av en gasmack med min gamla Golf Bi-fuel så idag efter jobbet så svängde jag in till Landskrona för att fylla gastankarna på den före detta EON-macken numera ST1 och läser på den stora skylten; 48,99/kg detta måste vara fel tänker jag och efter ett snabbt överslag så får jag detta till att motsvara ett bensinpris på ca 32,66/liter!
Jag ringer till ST1 på direkten och har förmånen att få vara no 1 i deras telefonkö i en dryg kvart och får då besked på att på grund av höjda energipriser så har det blivit så mycket dyrare att framställa biogasen att man måste ha ett så högt pris!
Det är alltså 3 ggr högre än förra året vid samma tid!!!!
Jag slår en signal till Kraftringen som är ett lokalt energiföretag som också säljer biogas och får besked på att de av samma orsak har tvingats att höja sitt pris till 39,94/kg vilket är en hel del i skillnad.....

Som väl är så har gamla Bettan en fullstor bensintank....

Så ni som kör gasbilar, vad kostar det hos er och vilket bolag?
maxmsm
Fre 02 sep 2022 18:14 Svara med citat
I veckan var jag i Landskrona och där ville ST1 ha 64,99/kg biogas...
Tur att gamla Bettan har en bensintank som rymmer en bit över 60l.
Gaspriset motsvarar ett bensinpris på 43,33kr/l.
maxmsm
Sön 25 sep 2022 13:59 Svara med citat
Är det inga gasbilsåkare kvar på detta forumet?
Jag tycker synd om de som köpte gasbilar med bensintank på bara 5-15l, det måste vara ett elände att köra dessa bilar nu.
maxmsm
Tor 06 okt 2022 19:48 Svara med citat
Idag passerade jag gasmacken i Landskrona igen och nu hade priset på ett Kg gas halkat ner till strax under 42:-.
maxmsm
Fre 21 okt 2022 20:20 Svara med citat
Jag har varit i Malmö och arbetat några dagar och har då passerat gasmacken på Ystadvägen och igår 221020 så kostade gasen 29:99/kg och på samma mack idag så kostade gasen 31:69/kg.
Både gårdagens och dagens pris med min kortrabatt avdragen är billigare än att köra på bensin!
Äntligen!!!
maxmsm
Mån 24 okt 2022 18:13 Svara med citat
Idag har jag återigen varit i Malmö på jobb och på morgonen så var gaspriset på ST1-macken på Ystadvägen 30,99/kg och på kvällen när vi passerade samma mack så hade priset sänkts till 28.99/kg så man kan hoppas att det fortsätter så.
Jag har senaste tiden fått låna sambons batteribil så vad bensin, diesel eller gas kostar spelar faktiskt ingen roll för oss just nu....