Forum - Golf 4 (98-04) - Automatiska stöldskyddet

Dalmaz_vw
Golf 4 1.6 16v Ort: Ängelholm
Lör 06 aug 2022 10:56 Svara med citat
Som rubriken sejer de automatiska stöldskyddet blev aktivt hur får ja bort de?
Har haft av batteri och laddat de och vänta på att lampan ska slockna men ingen
Framgång! Nu undrar ja om man kan göra på något annat vis och kan man plocka bort stöld
Skyddet?[/gallery]
Dalmaz_vw
Lör 06 aug 2022 18:41 Svara med citat
Ja tror de är antingen magnet ringen runt tändningslåset lr så är de bara å koda om nycklarna som gäller om de inte är magnet ringen….. grattis till mej jag har vunnit en färg radio med spansk textning
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Lör 06 aug 2022 23:46 Svara med citat
Dalmaz_vw skrev:
Ja tror de är antingen magnet ringen runt tändningslåset lr så är de bara å koda om nycklarna som gäller om de inte är magnet ringen….. grattis till mej jag har vunnit en färg radio med spansk textning

Jag har för mej att det har funnits en tråd om hur man återprogrammerar nycklar på just Golf IV men jag är inte helt säker.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 08 aug 2022 16:12 Svara med citat
Dalmaz_vw skrev:
Som rubriken sejer de automatiska stöldskyddet blev aktivt hur får ja bort de?
Har haft av batteri och laddat de och vänta på att lampan ska slockna men ingen
Framgång! Nu undrar ja om man kan göra på något annat vis och kan man plocka bort stöld
Skyddet?[/gallery]

Beror på orsak, om det är nyckel som blivit dålig så prova med den andra nyckeln.

Fungerar det inte med andra nyckeln kan det vara antennen i tändningslåset som blivit dålig eller tappat kontakt med elsystemet, då byter eller lagar du denna del.

Därefter på listan är väl komponentfel på instrument eller motorstyrdon, jobbigare och dyrare alternativt en trasig kabelhärva.

Finns ju stöldskyddsborttagare på ebay, samt att de flesta chipfirmor kan ta bort stöldskyddet.
bildock
Golf 5 04 fsi+Golf5 1,6 08 Ort: Norrköping
Mån 08 aug 2022 19:38 Svara med citat
Det verkar som Golf 4 är känslig här, jag hade en 4 och fick problem, diskuterade länge med verkmästare auk vw verkstad men jag fick inget egentligt svar på felet. Jag läste på en annan sida på annat bilmärke och där hade bilen stått på gräsmattan och hade samma problem, tydligen fukten från gräset gjorde kupén fuktig med kortslutning som följd, alltså behövdes vädradra ur, och tro mej jag kollade min bil och fullt med vatten i plaskvåt golvmatta alltså igen den fuktiga luften gjorde att immobilizern utlöste med lampa som lyste. Senare vw kanske är isolerade på annat sätt men 4:an verkar vara känslig för fuktig luft. Innan du gör för mycket vädra bilen i solen riktigt ordetligt och kolla alla lister är täta och drädaget av regn fungerar jag tror att du har felet där om det fortfarande finns kvar skriv ett inlägg hur det går.
Dalmaz_vw
Tis 09 aug 2022 19:33 Svara med citat
I detta fall va de skrattretande va en bling bling ring min flickvän satt runt tändningslåset låset som gjorde att den
Gick in och aktivera stöldskyddet