Forum - Golf 4 (98-04) - Bilen gick hackigt.

rostful
Golf 4 1.6 Ort: Skövde
Tor 29 sep 2022 17:00 Svara med citat
Felkod 16687 på ett annat ställe står det 50303 på felkodläsaren. även PO 303.

Ingen aning om det är tändspolen eller vad?

Jag kollade mina gamla frågor här och förstod nu att det är nåt med cylinder 3.. Jag sticker och köper en tändspole på Biltema. Jag hade samma fel för ett tag sedan.

De var slutsåda. Fick åka till en grannstad. Jag såg en film Autodoc att de smörjer in tändspolen med smörjfett som tål hög temperatur. Det gjorde jag inte sist. Hur viktigt är det tro? Ser inget om fett i mek boken. Det står bara att man kan spraya WD-40 på kontakten för att undvika fukt. Ska strax montera. Eftersom det var tändspole nr.4 som gick sönder sist. Den längst till höger om man står framför bilen. Så är det den innanför till vänster jag ska byta. (Jag hade problem med att veta från vilket håll man räknade i från sist) Jag hade noterat på ett blad så man skulle komma ihåg till nästa gång) De har sänkt priset på tändspolar till 249 kr. Förra gången jag bytte kostade 359 kr. Kanske är bra att ha en extra hemma.

Jo det var tändspolen. Nu går den riktigt igen. Jag bytte luftfilter samtidigt. Sprayade med silikon spray på gummifästena för man fick ta i så när man ryckte av det. Borde byta olja+ filter på bilen. Lidl har just nu för 208 kr. 5 liter.. Har funkat bra de senaste åren.