Jag har ett larm på något med motorn och tänkte då läsa av det med min OBD2-läsare men tji fick jag, kontakterna var inte samma!
Vilken läsare behöver jag och vart köper jag den?
En Golf mk4 från 2003 har en standard OBD2-kontakt. Du ska inte behöva någon annan kabel/kontakt.
OBD2-kontakten finns bakom en panel i mittkonsolen strax under ac'n.
En Golf mk4 från 2003 har en standard OBD2-kontakt. Du ska inte behöva någon annan kabel/kontakt.
OBD2-kontakten finns bakom en panel i mittkonsolen strax under ac'n.
Mitt problem är att den har inte samma form som den har i vår Passat -13 där läsaren passar.
Tyvärr så går det inte att lägga in bilder här på ett normalt vis annars så hade jag kunnat visa på skillnaden.
Låter ju jättekonstigt. Jag har haft flera mk4'or och de har alla haft en "vanlig" obd2 kontakt.
Jag antar att du letar på rätt ställe? Inte nere till vänster under ratten....utan i mitt-konsolen.
Exakt så ser min ut som sitter i Golfen fast min sitter på vänstra sidan, läsaren jag har som passar till Passaten har vinklade kortsidor och olika längd på långsidorna(biltema 151305).
Bra....då passar din läsare alldeles utmärkt på den kontakten du har i golfen.
Stoppa in den med den "långa långsidan" uppåt och den "korta långsidan" neråt så ska du se att den passar.
Stoppa in den med den "långa långsidan" uppåt och den "korta långsidan" neråt så ska du se att den passar.
Jag tyckte nog att detta var exakt vad jag gjorde när jag skulle kolla i söndags men jag får väl testa igen i morgon..
Stort tack för att du redde ut detta till mej!
Det krävdes lite lirkande sedan så var den på plats och felen kunde läsas av och släckas.