Forum - Golf 7 (13-19) - Mall hatthylla Golf Kombi-sedan 2018

Anka1234
Golf 7 Ort: Karlskrona
Fre 06 okt 2023 19:35 Svara med citat
Ingen som har en mall med rätt mått, båge till en hatthylla golf?.

Försökt hitta skisser på nätet.

Skrotbilder är bara dåliga bilder med fel vinklar.

Vad är fläpparna på sidan i bilen till för, som är intryckbara ?
Längt på snörena?

Vilken diameter är det på ledfästena längst in?

Säljaren vägrar betala för en så jag får tillverka en själv.

Har inte bilen hemma.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 06 okt 2023 22:51 Svara med citat
Varför inte köpa en ny på VW eller en begagnad på skroten?
Du får gärna berätta mer om vad som hänt?
Anka1234
Golf 7 Ort: Karlskrona
Lör 07 okt 2023 0:12 Svara med citat
Inga pengar. Andra problem. Köpt bilen för privat lånade pengar privat. Var en högtidspresent till mig själv samt ett hjälpmedel av medicinska skäl. Min troliga sista bil

VW skall ha 2400 kr
Skroten skall ha ca 1200 kr + frakt. = 1600 kr

Överenskommit.. vid problem skulle saker kunna åtgärdas lokalt. Förutsättning för köpet.

* Strax efter köp började motorlampan tändas. var Turbo/wastegate. Söljaren ville inte kosta på 500 kr för felkodsavläsning. krävde plötsligt vi skulle åka 25 mil ToR för denna 5-min aktivitet.. lägga en dag + 700 kr.

* Normalt finns det hatthylla i bilen. När vinterdäck skall in så tar man bort hatthyllan och lägger den undanskym eller under lastgolvet i bakluckan. Bilen hade redan vinterdäcken i + däckpåsar. Sen när vi kommer hem får hjälp att last ut hjulen hos däckfirma för däckhotell saknas hatthyllan. Finns ingen i bilen. Vägra ny, vägrar, skrot, vägrar skicka den som fanns till en likadan bil.

* Bilen såg bra ut på plats ej genomgången alls. Penna + damm mellan säte och mellankonsol. "Var svårt att komma åt".. jovisst. hemma tog det 10 min att få upp den med pinne + tång MEN under dolt låg matrester, godis, tops. I handskfack under (ej synligt) låg kexsmulor. i fack i mittkonsol vid usb satt fastklibbad karamell längst inne i hörnet.

* Kåpa sakandes för bälteslåshållare.. såg för djävligt ut. Skulle bara vara att köpa en ny kåpa.. jovisst visades sig sen inte finnas lös.. måste byta hela hållaren 981 kr + montering. Ena halvan låg sen nere vid golvet. Andra halvan hittatdes + covidmunskydd i facket i förarstolens rygg,.

* Vita fläckar i sätet.. ok skulle bara vara att ta textilmedel. Rek sa det kunde vara färg ingen visste var det var. krävs testande, speciallösning med ev thinner + kunskap.

* Sa inget om att reservhjul inte fanns.

Hur mycket extrautgifter som helst - ej genomgången bil. Fd leasingbil (kommun, som tydligen inte åtgärdar problem efter kontakt med dem.. skattepengar) innan de säljs. Sen har säljaren (bilhandlare) köpt bilen men inte gjort ett skit, inte ens kolla facken.

Sälert något mer ..

Därav mina trådar/ämnen försöker få ihop en komplett fungerande bil har redan betalat motsvarande marknadsmässigt pris som en hos en normal handlare i normalt skick. Råkat ut för en bilskojare..

Wastegate 5500 kr
rek 2000
reserv/nödhjul 2000
hatthylla 1600
åtgärda buckla.. x kr
kofångare bak x kr omlackering.
sakandes utlovat i annons .. elinfällbara speglar. ca 20000 kr funktionen finns inte vilket märktes vid genomgång hemma av bilens funktioner. Inte kunnat testa allt än..

digital servicebok hade han inte plockat fram/ut från VW som ägare. det fick jag först efter köp och som ägare.. lägga tid på

Bilen har gått leasing... 5 år..

bil tillverkad dec 2017
Uppsala kommun feb 2018 - maj 2023
fordonskammaren maj 23 typ 2 dagar
bilhandlare maj 2023.
köpare juli 2023.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 07 okt 2023 1:49 Svara med citat
Oj vilken tragisk historia, lider med dig Crying or Very sad