Kilroy
Golf 7 2.0 TDi Ort: Skövde |
Tor 29 feb 2024 20:14 |
|
Hej!
Har googlat förgäves men har inte hittat någon med liknande problem.
Det började igårkväll när jag hade varit och tankat, då jag körde iväg så låser sig dörrarna automatiskt över 20km/h. När jag kom över 20 så låste de sig som normalt lät det som, men efter ett par sekunder så lät passagerardörren "brrrt" och sen lät det som om att bilen försökte låsa alla dörrar igen och då gick det. När jag låser manuellt genom att klicka på knappen så har det ej uppstått än.
Har någon haft liknande problem eller som vet vad det kan vara för fel?
Har funderat på någon säkring men känns otroligt eftersom den ändå låser. Håller låset på att ge upp är ju min nästa fundering, men känns konstigt att bara ge upp sådär när jag var ute och åkte.
|
|
Stötfångaren
Golf 7 ID3, S3 Ort: Stockholm |
Fre 01 mar 2024 7:44 |
|
Låset får en extra signal som den inte ska ha. Signalen kommer från någon styrbox.
Som alltid: Läs av felkoderna, helst när eller precis efter att felet har inträffat. Det ger en viktig ledtråd till vad felet kan vara.
Har du ingen felkodsläsare så låna av någon som har eller köp en egen på Biltema. Kostar några hundra.
|
|
Schiznit
Golf 7 1.5 DSG7 -19 Ort: Stockholm |
Sön 10 mar 2024 0:17 |
|
Upplevde samma sak igår och idag. Den låste typ 2-3gg efter varandra. Säg till om du får någon fason på det.
|
|
Stötfångaren
Sön 10 mar 2024 11:30 |
|
Schiznit, vad fick du för felkoder då?
|
|
Schiznit
Sön 10 mar 2024 12:02 |
|
Stötfångaren skrev: | Schiznit, vad fick du för felkoder då? |
Har ingen läsare och hände nyss så inte haft tid att undersöka mer eller skaffa läsare.
Biltema 15-1305 för 549:- står det såhär:
”Felkodsläsare med bakgrundsbelyst LCD-skärm och utökad diagnosfunktion för Audi, VW, Skoda och Seat, årsmodeller upp till 2016, samt vanlig OBD-II diagnos för övriga bilmärken.”
Min är ju efter 2016. Är det någon skillnad på en 2015 och en 2019 golf 7 menar de?
|
|
Stötfångaren
|
Schiznit
Sön 10 mar 2024 12:13 |
|
Stötfångaren skrev: | Https://www.google.com/search?q=Biltema+telefonnummer |
Påstår du att Biltema personalen skulle ha någon kunskap om detta? Du rekommenderade ju biltema läsaren så du borde väl rimligen ha koll på detta?
|
|
Stötfångaren
Sön 10 mar 2024 12:21 |
|
Jag har inte "rekommenderat" något. Jag har enbart tipsat om ett ställe som har felkodsläsare.
Om man börjar ställa frågor om moderna bilar borde det vara uppenbart för alla att man först läser av felkoderna innan man börjar ställa frågor som kan besvaras av just felkoderna ...
Ring till Biltema. Har du tur så får du prata med någon som kan. Oftast inte dock ...
|
|
Schiznit
Sön 10 mar 2024 12:24 |
|
Stötfångaren skrev: | Jag har inte "rekommenderat" något. Jag har enbart tipsat om ett[ ställe som har felkodsläsare.
Om man börjar ställa frågor om moderna bilar borde det vara uppenbart för alla att man först läser av felkoderna innan man börjar ställa frågor som kan besvaras av just felkoderna ...
Ring till Biltema. Har du tur så får du prata med någon som kan. Oftast inte dock ... |
Jag frågade trådskaparen om mer info om denne har kunnat undersöka ytterligare. Jag frågade inte hur jag själv ska ta reda på vad som är fel, det vet jag redan.
|
|