Forum - Din Volkswagen - Massa felkoder på min passat. Symtom beskriva och all info.

Passatmannen91
Passat 7 2.0 TDi Ort: Karlshamn
Sön 14 apr 2024 10:13 Svara med citat
Hej. Jag har fått ett problem som jag skulle behöva hjälp med. Jag har en Volkswagen Passat Variant 2.0 TDi BlueMotion från 2014. Den har gått 20k mil.

Jag köpte en spänningsomvandlare (150 watt) på biltema igår. Denna: https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/kontakter-och-uttag/spannings omvandlare-150-w-2000030753?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_e2wBhAEEiwAyFF Fo2iY5j6P6jtZtDbJmwMIyvv0UoIgfLmjk-8tdamURAkt5xeV75dM3RoCPnYQAvD_BwE

10 minuter efter att jag kopplat in den så började massor av lampor lysa på panelen . Bland annat står det "abs stabiliseringskontroll.
Kurvljus fungerar inte. Start stop-funktionen ur funktion".

Batteriet är nytt sedan några månader tillbaka. 70 ah. 12v. Har testat att koppla ur pluspoolen och satt tillbaka.

Jag märker att när jag bromsar med bilen och nästan stoppar bilen så smäller det till i bromsarna.

Jag har inget intresse av bilar så jag har därför inga mätinstrument eller så. Men är det någon som har koll på vad som kan ha orsakat detta? Kan det bero på spänningsomvandlaren? Eller var det en tillfällighet att detta hände när jag kopplade in den? Vad kan jag göra? Vad kan vara fel?[/gallery][gallery][/gallery]
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 14 apr 2024 11:00 Svara med citat
Detta är en projekttråd. Har du kollat så att det inte finns en bättre avdelning att posta i?
Läste du ens första inlägget i denna avdelningen......... Brick wall
Passatmannen91
Passat 7 2.0 TDi Ort: Karlshamn
Sön 14 apr 2024 14:59 Svara med citat
Förlåt då