Forum - Golf 4 (98-04) - Airbag varningslampa...

Pektin
Golf 4 1.4 -00 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 11:44 Svara med citat
Säkringen till min instrumentpanels belysning gick för några dagar sedan sönder på min VW Golf 1.4 -00.
Jag bytte ut den och fick igång belysningen igen helt utan problem. Däremot har min varningslampa till airbagen börjat lysa och jag vet inte riktgit vad det kan vara som är fel.

Någon som har något tips om vad det kan vara för något? Kan det ha gått fler säkringar än bara den till instrumentbelysningen?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 14:26 Svara med citat
Mycket möjligt kolla säkringen, annars åk till VAG för en felsökning!

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Pektin
Golf 4 1.4 -00 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 14:28 Svara med citat
Då är ju självklart min följdfråga villket av jordens alla säkringar är det som går till airbagen eftersom det inte står på mitt fusecard eller i handboken.
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 14:29 Svara med citat
Mm, jag e ny golf ägare själv så jag tippade på att bilen hade en säkring till airbagen..

Men kanske svårare än så, nått relä kanske ?

Får ringa upp verkstan o kolla me dom

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Pektin
Golf 4 1.4 -00 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 14:51 Svara med citat
Tja får försöka få tag på någon. Tänkte man kunde ju kanske höra här om någon hade råkta ut för samma problem.
Erik_L
Golf 4 1.6 Variant Ort: Borlänge
Tis 19 feb 2008 19:27 Svara med citat
Exakt samma sak hände mig före jul.. Har inte fått tummen ur och fixat det än.. du får jättegärna skriva hur du löste det sen..

Mvh Erik
Pektin
Golf 4 1.4 -00 Ort: Stockholm
Ons 20 feb 2008 10:57 Svara med citat
Ska göra så gott jag kan får väl åka in till AVG och be dom kolla vad det kan vara.
Erik_L
Golf 4 1.6 Variant Ort: Borlänge
Tor 21 feb 2008 22:07 Svara med citat
Hej igen! kan meddela att det var bara att koppla in VAGCOM för mig och ta bort felkoden, så funkar allt som vanligt igen..
Pektin
Golf 4 1.4 -00 Ort: Stockholm
Fre 22 feb 2008 8:26 Svara med citat
Ahh tack så mycket då ska jag se till att greja det Very Happy