ronken
Golf 2 1.6 CL -88 Ort: Mark |
Tis 01 okt 2024 9:20 |
|
Har försökt att söka info här och på vida webben men blir inte mycke klokare.
Min golf vill inte riktiigt samarbeta,
symtom startar lätt, men när den är varm så vandrar tomgången. ny fotgummi, hittar inga luft läckor.
samt att allt oftare så rusar maskin när man startar den.
försökt hitta någon vettig vägledning angående pierburg 2EE förgasaren men jag blir inte riktigt klok påt.
helst hade man viljat slå sönder den å montera ett insprut som man kan få tag i delar till..
dock tillåter inte riktig ekonomin detta just nu
så nån som e guru på PN maskinerna får gärna höra av sig..
|
|
adammk2
Golf 2 1.6 -88 Ort: Umeå |
Ons 02 okt 2024 9:37 |
|
Har liknande problem, hade till att börja med ingen tomgång över huvud taget men löstes med nytt fotgummi och nya vacuumslangar. Låter som att det är fel på vacuumklockan som styr tomgången. Jag har hittat den här sidan där det finns listat lite symptom och åtgärder. Vacuumklockan benämns C1 i skisserna.
https://www.ruddies-berlin.de/2eecheckGB.htm
|
|
ronken
Ons 02 okt 2024 10:07 |
|
Mm hittade oxå en hel del info där igår kväll efter massa googlande.
även haft lite korrenspondes med denna koillen på Ebay, https://www.ebay.com/usr/pierburgmeisterpro
lutar ju som sagt åt att de e Drosselklappenansteller, eller throttle valve actuator som inte vill samarbeta.
dock är ju nästan 2000 för en del som kanske löser problemet lite saftigt å testa sig fram till.
klurar lite på om bilen får totalt spader om man skruvar loss den så den inte kan röra gasspjälet. iallafall sills ekonomin tillåter en så chansning.
|
|
adammk2
Golf 2 1.6 -88 Ort: Umeå |
Ons 02 okt 2024 19:35 |
|
Ja det kanske är värt att prova men börja med att dra lite vacuumslangar medans bilen är igång, kan vara så enkelt som att en backventil inte sluter tätt.
|
|
ronken
Tor 03 okt 2024 10:26 |
|
Ja de eller så är de en reva i membranet..
men ska prova att skruva lös den å se hur den och maskin beter sig när den ör inkopplad men lös
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|