Mackemacke
Golf 8 ETSI -21 Ort: Jönköping |
| Tis 17 dec 2024 16:34 |
|
Jag har lite problem med min frirullningsfunktion. När jag går in och ur läget så slirar det från motorutrymmet, speciellt när jag går ur (alltså när den frirullar och jag trycker till på gasen). Jag tänkte lämna in den på verkstad men det är så nära jul så kommer bli svårt att få tillbaka den i tid då jag behöver den under semestern.
Som tillfällig lösning så tänkte jag istället stänga av denna funktion då bilen rullar på fint i övrigt. Då kom jag till nästa problem, funktionen blir avstängd om man byter körprofil (eco och comfort). Och jag har letat i alla möjliga menyer för att byta körprofil men hittar ingenting. Om jag kollar i instruktionsboken så står det att man ska använda sig av en knapp för att komma in i den menyn son ändrar profil, den knappen finns dock inte i min bil. Är det någon som vet hur man ändrar körprofilen? Eller kan det vara att man har fridullningsfunktionen utan att man har möjlighet till olika körprofiler?
Uppskattar snabba svar då jag ska åka ca 100 mil till helgen och vill veta om bilen kommer hålla
Tack på förhand!
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Din Volkswagen till Golf 8 (19-)
|
|
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm |
| Tis 17 dec 2024 16:42 |
|
Med en DSG växlar du till sportläge genom att dra spaken bakåt från läge D när du kör (funkar kanske även stillastående).
Prova det!
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Tis 17 dec 2024 22:21 |
|
| Mackemacke skrev: | Jag har lite problem med min frirullningsfunktion. När jag går in och ur läget så slirar det från motorutrymmet, speciellt när jag går ur (alltså när den frirullar och jag trycker till på gasen). Jag tänkte lämna in den på verkstad men det är så nära jul så kommer bli svårt att få tillbaka den i tid då jag behöver den under semestern.
Som tillfällig lösning så tänkte jag istället stänga av denna funktion då bilen rullar på fint i övrigt. Då kom jag till nästa problem, funktionen blir avstängd om man byter körprofil (eco och comfort). Och jag har letat i alla möjliga menyer för att byta körprofil men hittar ingenting. Om jag kollar i instruktionsboken så står det att man ska använda sig av en knapp för att komma in i den menyn son ändrar profil, den knappen finns dock inte i min bil. Är det någon som vet hur man ändrar körprofilen? Eller kan det vara att man har fridullningsfunktionen utan att man har möjlighet till olika körprofiler?
Uppskattar snabba svar då jag ska åka ca 100 mil till helgen och vill veta om bilen kommer hålla
Tack på förhand! |
https://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=49737
Varför skriver du i avdelning om projektbilar?
Avdelningen för Golf VIII är här:
https://www.volkswagengolf.se/viewforum.php?f=40
|
|
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm |
| Ons 18 dec 2024 14:58 |
|
| Man måste se instruktionerna på YouTube. Läsa kan man inte!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|