Nystromx
Passat 7 Alltrack -14 Ort: Rättvik |
Mån 20 jan 2025 22:29 |
|
Hej!
Tänkte kolla om någon kunna hjälpa mig med detta problem bilen är en passat alltrack -14.
Jag får inte igång bakre torkaren via reglaget/brytare, men den hoppar igång när jag lägger i backen. Och spolarvätska kommer inte heller, pumpen jobbar inte. Men till framruta går bra. Min fundering: kan det vara nått relä som är trasigt? Och vart sitter det isåfall och vilket behöver jag?
För info så har jag haft klassiska läckaget på solarvätskslangen (åtgärdat) samt bytt torkarmotor.
Tacksam för svar
|
|
Steelstomach
Passat 8 GTE -21 Ort: Stockholm |
Tis 21 jan 2025 9:20 |
|
Låter som om reglaget inte fungerar som det ska iom att torkaren sätter igång när backar.
|
|
Nystromx
Tis 21 jan 2025 21:19 |
|
Tack för svar. Men torkningen/spolningen till framrutan fungerar ju, borde inte den vara ur funktion då också? Kan också tillägga att klockfjäder/släpring byttes samtidigt som torkarmotor bak. Och jag är osäker på om torkaren bak fungerade innan dessa byten. Dels hade barnen hängt på torkaren bak samt att spolarvätskeslangen var av så torkaren brukades aldrig.
|
|
flypassat
Passat 6 Ort: Vänersborg |
Tis 21 jan 2025 21:25 |
|
Man kan ändra i vcds så att inte torkaren bak startar när du lägger in backen..
|
|
Nystromx
Tis 21 jan 2025 21:37 |
|
Jag vill inte stänga av torkaren utan jag vill att den ska fungera via reglaget också. Nu när jag har bemödat mig att fixa spolarvätskebrottet bak
|
|
Steelstomach
Passat 8 GTE -21 Ort: Stockholm |
Tis 21 jan 2025 21:59 |
|
Nystromx skrev: | Tack för svar. Men torkningen/spolningen till framrutan fungerar ju, borde inte den vara ur funktion då också? Kan också tillägga att klockfjäder/släpring byttes samtidigt som torkarmotor bak. Och jag är osäker på om torkaren bak fungerade innan dessa byten. Dels hade barnen hängt på torkaren bak samt att spolarvätskeslangen var av så torkaren brukades aldrig. |
Det är olika signaler för att få igång spolning/torkare fram och bak och den för baktorkaren kan vara sönder medan den för torkarna fram funkar.
|
|
Nystromx
Tis 21 jan 2025 22:04 |
|
Aha, jag förstår. Då ska jag testa att byta den! Återkommer hur det gått
|
|
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm |
Ons 22 jan 2025 12:47 |
|
Är det inte bättre att först mäta om du har någon ström till torkarmotorn?
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|