Forum - Golf 7 (13-19) - R-line förar säte

robert_gbg
Golf 7 1.2tsi Ort: Göteborg
Ons 12 feb 2025 23:02 Svara med citat
Någon som vet hur man för av klädseln på sittdynan för få ett hål på tyget fixat?

[/gallery]
Schiznit
Golf 7 1.5 DSG7 -19 Ort: Stockholm
Tis 18 feb 2025 12:15 Svara med citat
Det är nog sprätta sömmar som gäller, tvivlar på att det är avtagbart tyg. Att laga på plats är kanske ett alternativ? Kolla med någon firma som lagar bilklädsel. Sett att det finns någon kedja som heter colorglo tex.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 18 feb 2025 16:38 Svara med citat
Nu har jag inte haft loss en bilstol och vänt på den på en del år men tidigare så satt det bland annat metallclips och annat som man lossade för att få loss klädseln, jag har gjort detta med stolar som inte hade värmesits original och satt in värme som Toyota Sverige eftermonterade i sina bilar som såldes i Sverige när köparen villa ha lite värme i rumpan.....
Ingen jättesvår operation om man tar det lugnt och låter det ta lite tid första gången.
Stötfångaren
Golf 7 , ID3, Audi S3 Ort: Stockholm
Tis 18 feb 2025 17:14 Svara med citat
Ni som gillar YouTube: Wheeler Dealers gör det.
Annars skulle jag gå på Schiznits tips, laga på plats, fick det gjort i min bil av säljaren som anlitade en firma för ett brännhål. Blev sådär ...
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Ons 19 feb 2025 18:43 Svara med citat
Självklart går klädseln att lossa på och "klä" av men det är lite pyssel.

Ur med stolen, plocka av alla plaster kring sittdelen, sen bryta ur de lister som klämmer fast klädseln och sen lossa clipsen som brukar hålla fast klädseln i själva dynan. Lite pyssel om man inte gjort det förut.

Skulle rekommendera att åka till ngn som kan reparera på plats beroende på hur stort hålet är.

Men 1min googling på youtube så fann jag denna (den är snarlik med din passat klädsel)

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00