Golf 7an rostar i regel betydligt mindre än tidigare årsmodeller av vw.
Din bil är 8 år gammal... räcker med ett litet stenskott och lacken släpper och öppnar upp för massa salt och skit.
Du åker ett tag utan att tvätta och de ligger där och gror..
= Rost. Inget konstigt med det!
Vet ju inte hur långt din bil rullat men på en 8 år gammal bil som brukats som bruksbil får man nog anse det som "normalt".
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
Den har gått 9000 mil. Jag kan inte se några stenskott nedanför bakrutan. Det bubblar under lacken på flera ställen inom samma område under bakrutetorkaren. Känns som dålig kvalitet på lacken eller underarbetet.
Har som jämförelse en Volvo av samma årsmodell som rullat 3000 mil längre. Den är helt rostfri av vad jag kan se.
Den har gått 9000 mil. Jag kan inte se några stenskott nedanför bakrutan. Det bubblar under lacken på flera ställen inom samma område under bakrutetorkaren. Känns som dålig kvalitet på lacken eller underarbetet.
Har som jämförelse en Volvo av samma årsmodell som rullat 3000 mil längre. Den är helt rostfri av vad jag kan se.
Ok, Åk in till din vag plåtverkstad och visa upp det så får dom kolla upp det.
Men om de bubblar upp på flera ställen så borde du ju sett detta tidigare om man tvättat noggrant regelbundet kan jag tycka
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00