Forum - Golf 7 (13-19) - Baklykta Golf Alltrack

ollefisk
Golf 7 Alltrack Ort: Karlstad
Tis 30 dec 2025 10:17 Svara med citat
En baklykta på min Alltrack är sprucken och behöver att bytas. Från VW så kostar en ny 5 000 sek!
Jag har letat efter delen i andra företag men det verkar som att det är lite svårt. Är det så skillnad mellan olika årsmodeller och modell? Det är bara glaset som behöver att bytas, inte elektroniken (LED).
Men en kan vara rätt som finns i Autodoc.se
Betyg för företaget?
Några andra företag som kan sälja sådana reservdelar?
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Tis 30 dec 2025 14:46 Svara med citat
ollefisk skrev:
En baklykta på min Alltrack är sprucken och behöver att bytas. Från VW så kostar en ny 5 000 sek!
Jag har letat efter delen i andra företag men det verkar som att det är lite svårt. Är det så skillnad mellan olika årsmodeller och modell? Det är bara glaset som behöver att bytas, inte elektroniken (LED).
Betyg för företaget?

Har köpt några gånger och inte haft någon problem, snabba leveranser.
Du får rätt "lampa" "glas" med bilens reg nr
golf666
Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun
Mån 05 jan 2026 19:23 Svara med citat
ollefisk skrev:
Betyg för företaget?

Baklyset kan du inte köpa nytt glas till, det är en komplett lykta du behöver.

Årsmodell på din bil? facelift eller inte..

Vilken av baklyktorna är det?

Jag vet att jag köpte till min gamla alltrack på typ autodoc eller trodo.
Men först tog jag reda på original numret, det kan du se genom att lossa på baklyktan och läsa av det på insidan. Sen är det bara googla sig fram till rätt Smile

Varför är dom så inni helvete dyra kan man ju tycka, det är en bra fråga d'oh! Brick wall

Fick nyss köpa en till våran Passat alltrack på ebay, kom undan med ca 1800kr med frakt istället för 5000kr.
Att köpa en begagnad för mellan 1200-2500kr kändes det inte värt heller!
Vem vet hur länge den fungerar.. köper man nytt får man ju ändå nytt Dancing

/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00