Ja och tyvärr är det kallt inne i bilen,jag misstänker att luckan som man reglerar varmt eller kallt med läcker in kalluft .Kan man komma åt att täta den utan att plocka ner hela instrumentbrädan?
Har du värme på något läge? Framruta, ansiktsblås osv? Blir det endast varmt när du kör höga hastigheter?
Jag hade endast kallluft på vindrutan men plockade bort panelen till reglagen och märkte att mina vajrar var böjda och inte satt fast. Rätade ut dom o buintbanda fast dom. Inte perfekt men funkar bättre nu iaf. Om du vara får värme i hög fart kanske de skulle kunna vara vattenpump eller något som hindrar bra cirkulation i kylsystemet.
Vattenpumpen är ett halvår gammal,även termostaten,anledning till att jag misstänker att luckan kan läcka är att det har blåst ut skumplastrester ur luftutblåsen vid några tillfällen,jag ska naturligtvis kolla reglagevajrarna också men det känns riktigt när man vrider på reglagerattarna.
Vet faktiskt inte hur det ser ut riktigt under dashboarden. Skumdelarna är packningarna runt slla plastspjäll, det är så efter att bilarna är några år på nacken. Så det kan komma från alla ansiktsutblås också. Men ja det är ju en möjlighet om det nu sitter sån skum runt spjället nere i ventilationen. Kanske går att hitta i Haynes manual eller något..