Forum - Golf 4 (98-04) - Byta innerbelysningens lampa? (baksätet)

Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 05 mar 2008 1:41 Svara med citat
Hur tar man bort "lamphuset" det som sitter i taken vid bakdörrarna. Jag skjuter det lite framåt och får ner det en bit sedan sitter det fast, vågar inte rycka hårdare, hur gör man? ska byta till lite porrbelysning bak så måste få loss dem.

Om någon vet vad det är för stavlampa som sitter i dem är det också bra Smile
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Ons 05 mar 2008 20:43 Svara med citat
Var hittar man billiga glödlampor (stavlampor) i färg? kollade på Micro men var dyra Sad
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Ons 05 mar 2008 21:37 Svara med citat
Har för mig att när man kommit så långt som du gjort så behövs en liten skruvmejsel eller liknande för att peta en liten plastbit åt sidan för att få ner hela lamphuset

Håller stumt när du kör om
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 05 mar 2008 23:53 Svara med citat
Ålle skrev:
Var hittar man billiga glödlampor (stavlampor) i färg? kollade på Micro men var dyra Sad


Xenonkungen.se

http://www.xenonkungen.se/LED.htm

Scrolla ner en bit, kostar lite mindre än Micro iaf
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Tor 06 mar 2008 9:42 Svara med citat
Http://www.autoexperten.se/ kan ha oxå likaså realcar.se

Håller stumt när du kör om
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 11 mar 2008 15:45 Svara med citat
Ok idag lessnade jag och tog i hårdhanskarna, och natruligtvis chansade jag fel så halva lamphålaren rammla isär, men nu har jag monterat ihop den, inget gick sönder iaf.

När man lossar den ska man ta en mejsel försiktigt på sidan där den runda ringen är på lampan (inte sidan som kontakten sitter i) blir sidan mot framsätet. Det sitter en liten metallclip där som man trycker in och då är det bara ta ur lamphuset och ta bort snabb kopplingen till strömkontakten.

Lampan är en stavlampa 36 mm
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping
Ons 12 mar 2008 15:28 Svara med citat
Ungefär som jag hade för mig

Håller stumt när du kör om
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Ons 12 mar 2008 23:41 Svara med citat
Finns på kjell & Company också

Vit 63-291 59:-
Blå 63- 292 49:-

Mått 8x40 12Vdc
20mA
2Pack
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Tor 13 mar 2008 14:37 Svara med citat
Tänk på att röda lampor inte förströr mörkerseendet kan va något att tänka på när man byter belysningen och att blåa lampor upplevs lysa svagare än de gör

Envis med dåligt tålamod....
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 13 mar 2008 19:53 Svara med citat
Sam. är dem bra då? dem där lamporna på kjell & Company.
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Sön 23 mar 2008 10:13 Svara med citat
Jag beställde från Xenonkungen, men de är tillfälligt slut så tidigigast v.14 kommer de... kanske drar till Kjelle och kollar, de har öppnat här i Uppsala rätt nyligen.
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö
Sön 23 mar 2008 15:11 Svara med citat
Biltema har precis fått in sitt ny sortiment av innerbelysning i olika färger, vit led etcetera, snacka me dem på elmia igår så de fixa fram de till mig var och hämtade dem idag Smile Billiga är de också Smile

d[-_-]b By my own
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Sön 23 mar 2008 18:34 Svara med citat
Men e dem bra då?
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö
Mån 24 mar 2008 10:07 Svara med citat
Ja de funkar hur bra som helst samma skit allt ihop ju ändå bara lite lampor kostar fan inget ändå ja byta alla utom de me t10 sockeln för de passa inte

d[-_-]b By my own
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Lör 29 mar 2008 23:06 Svara med citat
Har köpt lampor till bak nu från Micro
Dock lyser fram belysningen jättesvagt nu, inte med orginal lampan med tråd men så fort man har i den nya stavlampan med led så blir det så...
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö
Sön 30 mar 2008 10:04 Svara med citat
Bobo skrev:
Har köpt lampor till bak nu från Micro
Dock lyser fram belysningen jättesvagt nu, inte med orginal lampan med tråd men så fort man har i den nya stavlampan med led så blir det så...


Vilken av framlamporna? t10 sockeln eller den långa?

d[-_-]b By my own
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Sön 30 mar 2008 21:53 Svara med citat
Bobo. så du menar att bara för du har köpt led lampor till baksätet o satt dit dem så lyser det svagt där framme?
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 31 mar 2008 23:41 Svara med citat
Ålle precis så menar jag, även när jag larmar på bilen och drar ut nyckeln, måste stänga av panelen med knappen för att det ska slockna, har ju dock W8:ans panel, kan ju ha med det att göra, fast som sagt kör jag med orginal lamporna i baksätet fungerar det som det ska...
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 31 mar 2008 23:42 Svara med citat
FluuR skrev:
Vilken av framlamporna? t10 sockeln eller den långa?


W5 heter de till W8:ans innerbelysning om jag inte minns helt fel