Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Ons 05 mar 2008 1:41 |
|
Hur tar man bort "lamphuset" det som sitter i taken vid bakdörrarna. Jag skjuter det lite framåt och får ner det en bit sedan sitter det fast, vågar inte rycka hårdare, hur gör man? ska byta till lite porrbelysning bak så måste få loss dem.
Om någon vet vad det är för stavlampa som sitter i dem är det också bra
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Ons 05 mar 2008 20:43 |
|
Var hittar man billiga glödlampor (stavlampor) i färg? kollade på Micro men var dyra
|
|
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping |
| Ons 05 mar 2008 21:37 |
|
Har för mig att när man kommit så långt som du gjort så behövs en liten skruvmejsel eller liknande för att peta en liten plastbit åt sidan för att få ner hela lamphuset Håller stumt när du kör om
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Ons 05 mar 2008 23:53 |
|
| Ålle skrev: | Var hittar man billiga glödlampor (stavlampor) i färg? kollade på Micro men var dyra  |
Xenonkungen.se
http://www.xenonkungen.se/LED.htm
Scrolla ner en bit, kostar lite mindre än Micro iaf
|
|
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping |
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tis 11 mar 2008 15:45 |
|
Ok idag lessnade jag och tog i hårdhanskarna, och natruligtvis chansade jag fel så halva lamphålaren rammla isär, men nu har jag monterat ihop den, inget gick sönder iaf.
När man lossar den ska man ta en mejsel försiktigt på sidan där den runda ringen är på lampan (inte sidan som kontakten sitter i) blir sidan mot framsätet. Det sitter en liten metallclip där som man trycker in och då är det bara ta ur lamphuset och ta bort snabb kopplingen till strömkontakten.
Lampan är en stavlampa 36 mm
|
|
PUH
VW Passat 1.8T 05a Ort: Nyköping |
| Ons 12 mar 2008 15:28 |
|
Ungefär som jag hade för mig Håller stumt när du kör om
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Ons 12 mar 2008 23:41 |
|
Finns på kjell & Company också
Vit 63-291 59:-
Blå 63- 292 49:-
Mått 8x40 12Vdc
20mA
2Pack
|
|
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal |
| Tor 13 mar 2008 14:37 |
|
Tänk på att röda lampor inte förströr mörkerseendet kan va något att tänka på när man byter belysningen och att blåa lampor upplevs lysa svagare än de gör Envis med dåligt tålamod....
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Tor 13 mar 2008 19:53 |
|
| Sam. är dem bra då? dem där lamporna på kjell & Company.
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Sön 23 mar 2008 10:13 |
|
| Jag beställde från Xenonkungen, men de är tillfälligt slut så tidigigast v.14 kommer de... kanske drar till Kjelle och kollar, de har öppnat här i Uppsala rätt nyligen.
|
|
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö |
| Sön 23 mar 2008 15:11 |
|
Biltema har precis fått in sitt ny sortiment av innerbelysning i olika färger, vit led etcetera, snacka me dem på elmia igår så de fixa fram de till mig var och hämtade dem idag Billiga är de också
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Sön 23 mar 2008 18:34 |
|
| Men e dem bra då?
|
|
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö |
| Mån 24 mar 2008 10:07 |
|
| Ja de funkar hur bra som helst samma skit allt ihop ju ändå bara lite lampor kostar fan inget ändå ja byta alla utom de me t10 sockeln för de passa inte
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Lör 29 mar 2008 23:06 |
|
Har köpt lampor till bak nu från Micro
Dock lyser fram belysningen jättesvagt nu, inte med orginal lampan med tråd men så fort man har i den nya stavlampan med led så blir det så...
|
|
FluuR
Golf 4 1.6 -98 Ort: Malmö |
| Sön 30 mar 2008 10:04 |
|
| Bobo skrev: | Har köpt lampor till bak nu från Micro
Dock lyser fram belysningen jättesvagt nu, inte med orginal lampan med tråd men så fort man har i den nya stavlampan med led så blir det så... |
Vilken av framlamporna? t10 sockeln eller den långa?
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Sön 30 mar 2008 21:53 |
|
| Bobo. så du menar att bara för du har köpt led lampor till baksätet o satt dit dem så lyser det svagt där framme?
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Mån 31 mar 2008 23:41 |
|
| Ålle precis så menar jag, även när jag larmar på bilen och drar ut nyckeln, måste stänga av panelen med knappen för att det ska slockna, har ju dock W8:ans panel, kan ju ha med det att göra, fast som sagt kör jag med orginal lamporna i baksätet fungerar det som det ska...
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Mån 31 mar 2008 23:42 |
|
| FluuR skrev: | | Vilken av framlamporna? t10 sockeln eller den långa? |
W5 heter de till W8:ans innerbelysning om jag inte minns helt fel
|
|