Forum - Golf 2 (83-91) - Skakande bil! :( *HJÄLP*

Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge
Fre 04 aug 2006 1:56 Svara med citat
Tjenare!

Nu har min fina golf 2 1,8i -90a börjat krångla för första gången. Sad
Efter ha kört ca 3000 problem fira mil.
Jag skulle köra min bror och hans familj till flygplatsen som ligger 17 mil förifrån mitt i natten, låg väll ca 120 konstant på e4an ditt och en ca 140 konstan på väg hem.
Efter jag kört ca 30 mil i konstant snabb hastigthet så börjar den gå ojämt och konstigt och låta och ja trodde jag hade fått punka fast att det fortfarande va lite lite luft kvar så ja körde in till sidan.
Men såg att det inte va punka, körde lite till och få börjar det "klonka" i framvagen eller nått där fram igen.
Går ut och tittar under och allt ser helt ut, och jag hade inte sovit på ett dygn så ja tänkte mig inte så mycket för utan ville bara hem så ja bestämde mig för att köra ändå.
Det börja klonka och hålla på men jag märkte snabbt att höll jag bara jämn hastigthet så blev det mindre, så ja kom hem i alla fall (7 på morgonen) och slänge mig i sängen och sov bort nästan hela dagen. Men sista bitten skakade den nå helt sjukt och växelspaken vibrerade så ja trodde motorn skulle ramla ur.

Ringde en kompis när ja vaknade vid 17 och sa att han skulle komma och titta på felet.
Vi satt oss i bilen och körde, INGET LJUD! och bilen höll på att slänga in handuken några timmar innan.
Ja körde runt och försökte få fram ljudet men lyckades inte...åkte ner till en stor äng och låg på och sladdade(vilket jag inte änns i vanliga fall brukar göra med den här bilen) men va arg på den för att den krånglade Very Happy
Men jag fick inte fram nått ljud ändå.
Sen gick det några dagar, kom lite små ljud som typ en bricka eller ett par nycklar skramlar men inte alls som den natten.

Tänkte åka ut och testa den igen efter ha tittat utan att hittat nått konstigt.
Så ja drog i väg och körde kanske en 15 mil och då kom det åter tillbaka.
Och när det börja låta så gick jag ut och tittade och märkte då att motorn gick att ruska ganska mycket och jag fick fram det där klonk ljudet men inte "brick" ljudet.
Men sen ställde jag bilen för natten igen.

Sen i dag när jag skulle ut och titta på felet igen så kom det inte så mycket ljud igen, utan bara lite då och då.

VAD KAN DET HÄR VA?!

MOTORFÄSTE?

DRIVAXEL?


mvh en ledsen patrik Sad

Medlem sen 6 april 2006 #208
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 04 aug 2006 7:14 Svara med citat
kunde du vicka massa på motorn låter de väl som typ motorfäste.

hade en jetta en gång. va ute på roadtrip me polarna. bilen börja skaka så in i *****. kändes som man satt på en centrifugerande tvättmaskin typ. ringde farsan o hörde lite.. han sa att ja skulle kolla däcken när bilen rullade (den började ine skaka föräns man va uppe i ~90.
man såg att ena bakhjulen va kasst. rullade konstigt.

typ ett tips kan väl vara att kika på däcken. kan va gummit som släppt från fälgen eller nått så de blir sån fruktansvärd obalans.

mk2 vr6
Kvaggarn
Ingen VW Volvo V40 Ort: Uppsala
Fre 04 aug 2006 21:26 Svara med citat
Hjälper det om man ruskar på motorn? slutar det då? Tur att du tog dig en sväng i 15mil o testade...

Jag spelar inte golf... Jag kör Volvo
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tis 08 aug 2006 19:23 Svara med citat
Kvaggarn skrev:
Hjälper det om man ruskar på motorn? slutar det då? Tur att du tog dig en sväng i 15mil o testade...


Nej de slutar inte men man kan ju se om de är ett motorfäste som är slut..

VolksWagon for life..