Hejsan!
Har en golf 4 V5-01:a
Har märkt att när jag öppnar förardörren så tänder sig inte lampan i kupen, samma när jag har på helljuset och öppnar dörren så hörs inte summern längre.
Var sitter givaren? Har kollat lite snabbt och hittade inget?
Är den svår att byta eller är det så att dom bara tjärvar lite?
Någon som varit med om detta? Tacksam för svar!
Quattro_mannen Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Sön 20 jan 2008 22:44
Sitter inbygd i låset...ska bytas komplett med låskistan,svindyrt skulle jag tro
Man byter hela låskistan. det är den som sitter på mitten av dörren och spärrar mot bygeln på C-stolpen.. jag fick felet att mitt C-lås bara reagerade på upp låsning men när jag skulle låsa så låstes endast förar dörren..
Jo jag skall ju snart besikta bilen, men detta är väl inget som kollas på besiktningen va? Om man har summer vid helljus och att det tänds i kupen om man öppnar dörren?
Om man vill så kan man leta efter bilar som knappt gått ngt alls hittade en golf iv som gått otroliga 8 mil och dom ville ha 600 för låskistan.Men som sagt smaken är som baken dvs delad.Själv så skulle jag oxå köpa en ny men montera den själv men alla har inte råd eller lust att köpa nytt och då är www.laga.se ett mycket bra ställe att leta på
Det går att byta den lilla microbrytaren som sitter i låskistan.. det kostar bara 200 kr för båda sidorna... plus ens eget jobb... billigare å dessutom bättre då man på samma gång passar på att byta till bättre brytare..
mvh matte