Forum - Golf 4 (98-04) - Trimma 90 hk diesel?

Robba
Golf 4 TDI -01 Ort: Eskilstuna
Sön 06 apr 2008 22:59 Svara med citat
Då var det så att man var på gång att göra affär på en 01a golf TDi. Den har gått snart 24000 men är väl servad och kändes kanon när jag provkörde. Undrade nu vad man kan göra ifall man vill ha lite bättre drag. Chip vet man ju, men vilka har bästa chip trim? Och gör det nån skillnad med t.ex 3 tums system, sportfilter och liknande?? Får även en sänk sats på köpet och undrar om det är drygt att byta fjädrar på dessa bilar.

Kommer säkert bli lite ljudbygge i den också. Är det krångligt med kabeldragning? Är börrsodorna lätta att ta bort för att byta högtalare? Är det svårt att få montera dit diskanter t.ex i A-stolpen?

Vet att det blev lite andra frågor nu också men hoppas att det inte är några problem.

"Taxi stockholm"
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Sön 06 apr 2008 23:47 Svara med citat
Hmm.. Är inte så insatt på dieseltrim direkt.
Farsans kompis hade Golf IV Variant 4-motion, med KCR box, fick ut närmare 160hk, och den var pigg som en "sportbil" tyckte jag då.
Köpte KCR boxen av honom när han sålde bilen och har den i våra Caddy, och det blev ganska stor skillnad. Fick ca: 25hk och 50nm i vrid extra, (enligt KCRs hemsida), vilket gjorde gott då vi ofta har släpvagn efter bilen som i sin tur är full med verktyg.

Kan som sagt inte uttala mig om det andra.
Ang. dörrsidorna så är det några skruv och sedan en del clips.
Originalhögtalarna är nitade bakom tydligen, har inte bytt mina.. än, men har sett folk som gjort. Får borra ur nitarna innan det blir till att bygga om.
Det finns plats att dra kablar i trösklar, men inte hur mycket som helst, mer plats i min gamla Golf III tyckte jag.

Lite info. iaf. Razz
Robba
Golf 4 TDI -01 Ort: Eskilstuna
Tis 08 apr 2008 19:23 Svara med citat
Tackar så mycket! Ingenting är alltså omöjligt men man ska inte gärna ha tummen mitt i handen.

"Taxi stockholm"
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 08 apr 2008 21:50 Svara med citat
Hehe, nä det är ju dumt om den sitter där.
Vi lämnade in Caddyn till en återförsäljare av KCR-boxen, så att de fick installera den, så det blev riktigt gjort. Wink