Forum - Golf 3 (92-99) - Bultar till att fästa stötdämparna i, speciella?

ackelito
Golf 4 1.6 Ort: Karlshamn
Tis 22 jul 2008 17:27 Svara med citat
Ja, är det någon som vet vad det är för bultar?

För när jag skulle sätta på mina coilovers så knäckte vi en bult som satt mellan stötdämparna (se bild)

Är det några särskilda bultar?
Adcenter sa nämligen det är helt vanliga bultar medan jeppssons (vag) sa det är speciella, pga härdning och bulten är lite "Konisk" uppe vid huvudet för att man ska justera senare vid framvagnsinställning.

Sen blev man lite orolig om det heter justerskruv cambervinkel??:.. isf kostar dem 558kr st!!! och gubben har beställt 4 stycken bultar.
Image
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 22 jul 2008 19:55 Svara med citat
Alltid kul att kunna justera cambervinkeln Regular Smiley
Dock inget måste. Men se till o köpa bultar med ordentlig kvalite. Vet inte vad vw kör på, men 12:8 kanske. använd inte vanliga 8:8 iaf.

mk2 vr6
ackelito
Tis 22 jul 2008 20:34 Svara med citat
Jag har ju tänkt att göra en framvagns-inställning nu direkt efter jag bytt överallt. För däcken blir snedslitna.. men kan dem göra det utan en sådan dyr sak och endast med säg 12:8or?
gti-linus
Golf 1 1.8 -86 Ort: Karlskrona
Tis 22 jul 2008 21:01 Svara med citat
Kan du inte ta dom som satt där innan? kan ju knappast vara i sämre skick än när jag bytte dämpare på mina då jag använde dom som satt där innan på min 86a:P

Lycka till!
ackelito
Tis 22 jul 2008 21:30 Svara med citat
Det var en som gick i två bitar, så har bara 3 bultar kvar. Tänkte då att man kunde likaväl köpa 4 nya så det går lättare för dem som gör framvagns-inställningen och risk för dem knäcker dem i två när det är rostat fast.
gti-linus
Golf 1 1.8 -86 Ort: Karlskrona
Tis 22 jul 2008 21:32 Svara med citat
Jaha okej! ja jag borde väl fattat att det va ngt sådant som hade hänt^^
jo det är väl lika bra det dåRazz
jag har fortfarande iten gjort ngn inställning på min bil hehe..men sedan sliter den däck med och måste plocka ner front och massa junk om dom ska göra en! lite drygt så det får bli nya däck sedan ist:P
men lycka till!

ackelito skrev:
Det var en som gick i två bitar, så har bara 3 bultar kvar. Tänkte då att man kunde likaväl köpa 4 nya så det går lättare för dem som gör framvagns-inställningen och risk för dem knäcker dem i två när det är rostat fast.