Forum - Golf 4 (98-04) - Skall köpa en golf mk4 kan man få råd?

juventini
Golf 4 1,6-01 Ort: Östersund
Tor 15 maj 2008 14:09 Svara med citat
Hej allesammans!

Jag har bestämt mig för att köpa en golf av modell mk4 Bensin, och är tacksam för råd om vilken jag skall köpa. Jag är intresserad av 1,6 4 dörrar. skulle vara intressant att få höra från er vad jag ska titta på, just från vilken årsmodell jag ska köpa, vad för brister det finns som jag ska titta efter, och allt annat så som kamrem etc.

Mvh Robin
juventini
Golf 4 1,6-01 Ort: Östersund
Tor 15 maj 2008 22:18 Svara med citat
Och detta ska kallas golf forum..vilken hjälp man fick Applause
Jimb0
Golf 4 1,8 -99 Ort: Umeå
Tor 15 maj 2008 22:28 Svara med citat
Jag tycker du ska ta och läsa lite på forumet om vad andra har för problem.

Vad jag vet så brukar låskistorna till centrallåset vara problem med sen elhissarnarna.

Men läs mer på forumet!
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tor 15 maj 2008 22:58 Svara med citat
Finns som sagt förklarat lite på fler ställen om du söker lite. Wink
Låskistorna och elhissar brukar vara ett vanligt problem, även att bakluckans handtag som är av aluminium ärjar och kan kärva.
Samt växellådan som lider av ett konstruktionsfel om du frågar Loudness här på forummet, som renoverat sin. Finns guide om detta här på forummet också. Wink
Krängningshämmarbussningarna ger sig tillslut, och ger ett klunkande ljud vid ojämn mark, det hade jag på min, inte så dyrt att byta. Har man en äldre variant på kamremsspännaren, så krävs ett specialverktyg för 10000Kr för att trycka ihop den lilla gasspännaren, men det går utan, tro mig, en kompis och jag slet lite. Razz

Finns taklucka, och dess avrinningskanaler är täta kan den läcka, men det gäller visserligen alla bilar med taklucka...
Lite mer kött på benen hoppas jag. Wink
Vill du ha lite mer utförlig information om elhissar/handtag/låskistor/växellåda, så står det i egna trådar. Loudness är flitig att skriva i dem. Han vet det mesta. Very Happy
juventini
Golf 4 1,6-01 Ort: Östersund
Fre 16 maj 2008 22:14 Svara med citat
Tackar nu vet jag lite mer iallafall..ha d gott