Forum - Golf 4 (98-04) - Airbaglampan lyser?

Bamse
Golf 5 2.0 TDI Ort: Karlskrona
Sön 11 maj 2008 10:35 Svara med citat
Var ute o körde en sväng igår o plötsligt började airbaglampan lysa,inte för jag tror det är något farligt men det irreterar mej att den skiner.hur ska jag släcka den eller måste jag åka till VAG eller nån annan bilfirma.Eller hjälper det att koplla loss batteriet o hoppas den har glömt de Dancing
pinnen666
Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping
Sön 11 maj 2008 10:52 Svara med citat
åk till VAG och gör en avläsning så kan du säkert få tipps på ett ev. problem beroende på vad felet är, och farligt kan det väl absolut vara om lampan lyser, dina airbags är ju ur funktion...

En vild gissning är bältessträckare vänster fram som har ett sporadiskt fel Wink
Edit: menar ju sidoairbag vä f, och då är det just det omtalade kontaktstycket som har lite dålig kontakt som sitter under stolen.. men gör en avläsning ist. för att chansa


Senast ändrad Mån 12 maj 2008 10:14, ändrad totalt 1 gång
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 11 maj 2008 11:37 Svara med citat
Finns en tråd om detta, fick så på vår golf 4'a också.
Har för mig att felet var en kontakt under förarstolen..

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Bamse
Golf 5 2.0 TDI Ort: Karlskrona
Sön 11 maj 2008 20:48 Svara med citat
Såg att mätaren har slagit om till 16000mil de e ingen rutin kontroll man ska göra då på det då,men man kan ju kolla hos vag iaf men dom tar väll nästan betalt för att man frågar om de