Var ute o körde en sväng igår o plötsligt började airbaglampan lysa,inte för jag tror det är något farligt men det irreterar mej att den skiner.hur ska jag släcka den eller måste jag åka till VAG eller nån annan bilfirma.Eller hjälper det att koplla loss batteriet o hoppas den har glömt de
åk till VAG och gör en avläsning så kan du säkert få tipps på ett ev. problem beroende på vad felet är, och farligt kan det väl absolut vara om lampan lyser, dina airbags är ju ur funktion...
En vild gissning är bältessträckare vänster fram som har ett sporadiskt fel
Edit: menar ju sidoairbag vä f, och då är det just det omtalade kontaktstycket som har lite dålig kontakt som sitter under stolen.. men gör en avläsning ist. för att chansa
Senast ändrad Mån 12 maj 2008 10:14, ändrad totalt 1 gång
Såg att mätaren har slagit om till 16000mil de e ingen rutin kontroll man ska göra då på det då,men man kan ju kolla hos vag iaf men dom tar väll nästan betalt för att man frågar om de