Forum - Golf 4 (98-04) - Gasen ruaar

christina
Golf 4 1.6 Ort: Västerås
Fre 09 maj 2008 23:08 Svara med citat
Vad är det för fel på min golf IV -99? Ofta när jag kör så börja varvtalet plötsligt rusa iväg samtidigt som gaspedalen sjunker ner av sig själv. Direkt efter det så dör den helt och blir väldigt svårstartad. Om jag sen väntar i några minuter så startar den snällt. Det här kan hända flera gånger samma dag. Problemet verkar uppstå oftare och oftare. Har provat att byta tändspole, vilket inte hjälpte.

I början så uppstod problemet endast vid fuktigt väder. Men nu händer det i stort sett varje dag.

Christina
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 10 maj 2008 0:11 Svara med citat
Hej christina....

Felet på din är följande.
Skitig gasspjäll+efter rengörning ska sen grundinställas-eller om den inte går att grundinställas så måste gasspjället bytas.
Detta är ett fel.
Nästa som kan även påverka gasspjället är
Tempgivaren den behövs då också att bytas.

Nu har du svar.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Sön 11 maj 2008 2:34 Svara med citat
Hade samma problem på min golf iv

dock bara vid fuktigt väder

och alltid när jag körde med Bakre avfrostare

Men problemet försvan när jag plocka av insugs rör osv för att byta ventilkåpspackningen.

Då fick jag lossa en jord pol som sitter på spjället och ner till ungefär ovanför grenrörs värme skydd

Men enligt min kontakt på vag så är det att gas spjället hänger sig ibland (el-grej)

Som försvinner när man stänger av bilen och trampar gasen i botten ett par gånger.

Men som sagt har försvunnit för mig helt nu!

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!