Vad är det för fel på min golf IV -99? Ofta när jag kör så börja varvtalet plötsligt rusa iväg samtidigt som gaspedalen sjunker ner av sig själv. Direkt efter det så dör den helt och blir väldigt svårstartad. Om jag sen väntar i några minuter så startar den snällt. Det här kan hända flera gånger samma dag. Problemet verkar uppstå oftare och oftare. Har provat att byta tändspole, vilket inte hjälpte.
I början så uppstod problemet endast vid fuktigt väder. Men nu händer det i stort sett varje dag.
Christina
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 10 maj 2008 0:11
Hej christina....
Felet på din är följande.
Skitig gasspjäll+efter rengörning ska sen grundinställas-eller om den inte går att grundinställas så måste gasspjället bytas.
Detta är ett fel.
Nästa som kan även påverka gasspjället är
Tempgivaren den behövs då också att bytas.