Forum - Golf 4 (98-04) - Blå eller vita extraljus på Boran?

MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Sön 11 maj 2008 22:25 Svara med citat
Jag har beslutsångest vilket som kommer bli snyggast på min metallicgröna Bora -99. 3st blåglas Big Knick eller 3st vitglas Big Knick?

Jag har två av varje färg att ta från tidigare bilar och hade tänkt köpa ett tredje. Men vilken färg? Vad tycker ni andra?

Pallar generatorn från 1.6 SR 3x100w extraljus eller ska man kanske nöja sig med 3x50 eller möjligtvis 2x50 + 1x100w?
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Mån 12 maj 2008 16:19 Svara med citat
Generator pallar alla gånger dina 3*100w är ju bara 25amp, så det är ingen fara.

Sommaren är ju här och varför ens montera x-ljus nu? Vänta tills vintern kommer och då tycker jag blåa!

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 12 maj 2008 16:30 Svara med citat
Blåa lätt Very Happy

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 12 maj 2008 16:47 Svara med citat
Sitter 2st vita Big Knick på Boran som jag köpt och ska hämta till helgen.
Ser så jäkla illa ut med bara två så tänkte köpa ett tredje. Har även 2st blå Big Knick att ta från min Volvo 745 som ska pensioneras.

Lika bra att passa på när det är ljust och varmt ute då jag saknar garage att skruva i. Sen har jag abstinens på att få pyssla lite med nya bilen. Wink
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 12 maj 2008 16:49 Svara med citat
MagArne skrev:
Sitter 2st vita Big Knick på Boran som jag köpt och ska hämta till helgen.
Ser så jäkla illa ut med bara två så tänkte köpa ett tredje. Har även 2st blå Big Knick att ta från min Volvo 745 som ska pensioneras.

Lika bra att passa på när det är ljust och varmt ute då jag saknar garage att skruva i. Sen har jag abstinens på att få pyssla lite med nya bilen. Wink


Okej blir bra de !

Har du abbss kan du alltid montera Xenon i alla ljus ? Very Happy

Så en kille på svenska85x70klubben som körde xenon (4300k) i Halv, hel, + 3extra Big Knick,

Snacka om dags ljus när du kör, du kunde lägga dig framför bilen o sola Laughing
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 12 maj 2008 17:57 Svara med citat
Sam skrev:
Okej blir bra de !

Har du abbss kan du alltid montera Xenon i alla ljus ? Very Happy

Så en kille på svenska85x70klubben som körde xenon (4300k) i Halv, hel, + 3extra Big Knick,

Snacka om dags ljus när du kör, du kunde lägga dig framför bilen o sola Laughing

Jisses, ja det kan jag tänka mig bli ljust Cool

Men jag tänkte hålla mig på lite lägre budget då jag omgående åker på kamremsbyte på Boran.
Men 3x100w och riktigt grov kabel ska jag allt ordna. Bra att ha när man ska blända dimljusfjollorna som envisas köra med halvljusen på också Razz
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 12 maj 2008 21:59 Svara med citat
MagArne skrev:
Jisses, ja det kan jag tänka mig bli ljust Cool

Men jag tänkte hålla mig på lite lägre budget då jag omgående åker på kamremsbyte på Boran.
Men 3x100w och riktigt grov kabel ska jag allt ordna. Bra att ha när man ska blända dimljusfjollorna som envisas köra med halvljusen på också Razz


haha aa jävla dimljus och halvljus!!
fredda
Golf 3 1.8 GL Ort: Stockholm
Mån 12 maj 2008 23:11 Svara med citat
Jag har 3 sprillans nya feta Hella extraljus som legat under sängen ett år...
Hör av dig om du skulle va intresserad!
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Tis 13 maj 2008 6:55 Svara med citat
Själv har jag svårt för folk som stör sig på halvljus+dimljus.. hur störande är det? precis lika olagligt om inte värre att blända någon med helljus ännu värre med 3st big knick på 100w Razz

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Tis 13 maj 2008 7:14 Svara med citat
Bild
Bild
Bild

Har kladdat lite med mina begränsade Photoshopkunskaper. Bild 1 är hur kärran ser ut idag.
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Fre 16 maj 2008 8:41 Svara med citat
Nu har jag fått hem bilen och de två vita Big knick var rätt slitna så dem ska väck.

De var dock stagade i grillen vilken inte sitter helt stumt så frågan är om man inte skulle satsa på några lättviktare så som Bosch lill knick på 735g eller Hella 3000 compact på 924g.
Big Knick väger 1624g och ska jag staga 3st i grillen så blir det nog tungt.

Tåls att fundera på som sagt.
Kanske finns bättre ställen att staga upp extraljusen?

Hella extraljushållare för tre ljus är iaf inhandlad.
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Mån 19 maj 2008 19:10 Svara med citat
Bild
Bild

Har monterat 3st Bosch 175 "Lill Knick" idag. Trots den låga vikten så behövde även dessa extra stagning. Lite justering och ett stag till mellersta ljuset så är det klart Very Happy