Tjena allt gott folk. Jag vill ha råd om ett av felet jag fick på bilen. Jo jag fick nerslag på klarglas framlyktorna det var diffus ljusbild, Jag tyckte det var konstigt för dom e ju e märkta. och man borde få ha klarglas tycker jag eller?
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Ons 21 maj 2008 12:07
Vad har du för lampor till dina lyktor. De kanske är av sämsta tänkbara kvalisort?
Vad har du för lampor till dina lyktor. De kanske är av sämsta tänkbara kvalisort?
Det e H4 lampor från biltema. Jag får åka förbi besiktningen och fråga killen som besiktade den vad det var för fel på lycktorna. det var ju sambon som var med bilen och hon kom inte i håg exakt vad han sa om dom, men hon ville minnas att han sa något om lyckt glaset måste vara refflat som dom gammla för att ge bra ljus bild.
Det kan vara svårt och få igenom dessa lyktor om inte reflektorn är byggd för att ge en korrekt ljusbild. byt tillbaka till gamla lyktorna o besikta, sen byta till klarglas igen efteråt
VW Golf MK7 2.0TDI 4 Motion 2018
MagArne Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Ons 21 maj 2008 19:33
Biltemas lampor är ju allt annat än bra enligt många tester så det kan mycket väl vara dessa som spökar.
Köp Philips premium +30 eller liknande. Billiga och ruskigt bra i tester.