polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Lör 15 apr 2006 12:07
Jag har varit med om det flera gånger eftersom man jobbar med produkten.
Man måste motstånd mäta instrumentet först och se om det
Är tankgivaren som visar fel eller instrumentet.
Kan du förklara vart exakt man ska mäta samt vilka värden man ska uppnå?
Körde bilen tills tankmätaren stog på noll, helt tom enligt mätaren, under det röda, men när jag tankade så hade jag likväl 9,5liter kvar i tanken. Första golf3an för min del men det kan ju knappast vara rätt elller?
Har lite problem med min tankmätare med... Efter 15 mil är den nere på halvtank men sen går någorlunda rätt. Men går alltid efter trippen när jag ska tanka
Ok verkar som att det är fler som har problem med tankmätaren iaf. Någon som vet vad en ny tankmätare kostar? vet inte om det är samma på alla golfar men min är iaf en gti 16v -97
Mån 23 jun 2008 23:05
mr v skrev:
Ok verkar som att det är fler som har problem med tankmätaren iaf. Någon som vet vad en ny tankmätare kostar? vet inte om det är samma på alla golfar men min är iaf en gti 16v -97
Du hade ingen lust o förklara lite närmre vad som skall mätas upp i instrumenthuset?
Fre 27 jun 2008 0:07
mr v skrev:
ok inte allt för blodigt men ändå
Du hade ingen lust o förklara lite närmre vad som skall mätas upp i instrumenthuset?
Jo man kan mäta motståndet till instrumentet med viss instrument.
Men den instrumentet kan man öka eller sänka värdet på motståndet då ser man om tänkmätaren visar rätt eller fel.