VR6_86
Golf 3 VR6 Ort: Kil |
| Mån 23 jun 2008 22:15 |
|
Det smäller till i motorn när jag motorbromsar, när jag släpper gasen med växel i så smäller det till, och även sen när jag gasar på igen, trodde det var bakre motorkudden, för hela motorn vickade, byte den, ljudet blev mildare men finns fortfarande kvar.
Skulle även vilja ha lite tips på hur man byter synkroniseringsringarna i lådan, åker på att göra de, då det raslar till lite när man lägger i växel på 1:an,3:an och 5:an. VR6 That´s why I´m faster then you
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Mån 23 jun 2008 23:01 |
|
Främmre motorkuden då..kan vara av.
Synkringarna är det bara riva hela lådan och
Byta....lite piler göra.
|
|
VR6_86
| Tis 24 jun 2008 11:59 |
|
Grejen e den att jag har kollat motorn nu o den sitter fast nu, men ja ska byta främre också har jag tänkt mej, men de e något annat som smäller/dunkar.
Kanske vore bättre o byta hela lådan har bara lördag o halva söndag på mej att skruva, o jag har bara en bil. VR6 That´s why I´m faster then you
|
|
svensson
Golf 3 1,8 variant Ort: Ludvika |
| Ons 25 jun 2008 17:13 |
|
Var det bökigt att byta det bakre för jag är i samma sits men jag har bytt det främre med bara viss förbättring.
// Johan
|
|
VR6_86
| Ons 25 jun 2008 19:11 |
|
Nej det var det faktiskt inte, du har väl en mindre motor än mig också så, det bör ju nästan va ännu enklare, du ska skruva 3 bult bara, en som sitter mitt i kudden och två på plattjärnet på sidorna (dom kan va lite jäkliga att komma åt) skruva loss allt, stick under en domkraft elr lyft etc. ja använde domkraft, lyft motorn pilla ut kudden, kan också va lite pilligt (iaf på VR6:an) så e de klart. Gick på under en timma. Hoppas de löser sig, du har inge bra svar på mitt problem?? VR6 That´s why I´m faster then you
|
|
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta |
| Ons 25 jun 2008 19:15 |
|
Min smäller, klunkar, slår eller vad man ska kalla det för, för att länkarmsbussningarna är slut..
Precis samma, vid motorbroms, och sen gas pådrag.
|
|
svensson
Golf 3 1,8 variant Ort: Ludvika |
| Ons 25 jun 2008 20:43 |
|
Nej det enda jag kan tänka mig är främre fästet. För min vart bättre när jag bytte det specielt vid gaspådrag inte så mycket vid motorbroms så om det är den borde du fått omvänd effekt
//Johan
|
|