Är det någon som råkat ut för att det har börjat ryka bakom ratten och nu så lyser kontrolllampan till airbagen så jag antar att det blir till att byta den eller kan det vara nåt annat .
Det där lät inge bra. Airbag är läskiga nog att ha att göra med innan de brunnit upp i ett moln av rök. Jag skulle inte våga demontera den där airbagen själv.
Golfen är frugans, jag kör Audi A6 2,7 biturbo avant -00.
Har även en rostfri Golf GTI 1.8 -83
Tror inta att det är någon större fara att inte vänta. Jobbade på en bilskrot i 3 år och plocka bort en jäkla massa airbag. Bröt stömmen och börja skruva direkt. Men enligt reglementet så ska man vänta typ 3-5 min innan. Blir en jävla smäll om den brinner av .
Om man plockar av ratten och därmed airbagen och ersätter den med en annan ratt utan airbag så kommer ju lampan till airbagen börja lysa o så..
Tänkte att man borde väl kunna lura den genom att bygla kontakten under ratten så den tror att det finns en airbag? Om man monterar en sportratt dvs.
Hehe jo så kan man ju oxå göra Men om man vill att den ska tändas och sedan släckas precis som vanligt så tror jag man borde kunna göra så. Jag har ju airbag på passagerarsidan oxå så det vore skönt o veta att den funkar som den ska
Ger inte bilprovningen nerslag på att inte lampan funkar som den ska?