Forum - Golf 3 (92-99) - bilen blir trött efter ett tag..? "Golf Disel -98"

masterdarkice
Golf 3 Variant TDI Ort: Lidköping
Sön 10 dec 2006 22:59 Svara med citat
hej köpte en golf variant TDI -98 förra veckan.. men idag när ja skulle köra vagn efter bilen så började den gå jätte slött... kom ej över 80km/timmen.. så ja trodde att automat lådan gett sig
men jag krokade av kärran och provade .. då kom bilen ej över 100km/timmen.. och varvar knappt över 3000... men när ja stannade och stängde av bilen en stund .. ca: 5 min gick bilen som ett spjut igen .. i ca: 30-40 sec sen blev den slö igen?? har ni nån erfarenhet av disel så svara gärna.. kan det vara bränslefiltret?

mvh kim
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö
Mån 11 dec 2006 0:35 Svara med citat
jepp. kolla filtret.

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
masterdarkice
Mån 11 dec 2006 2:02 Svara med citat
finns det något annat det kan vara om det inte skulle vara filtret?

mvh kim
masterdarkice
Mån 11 dec 2006 14:10 Svara med citat
fick reda på att luftfilter och bränslefilter inte är bytt sedan 5000 mil tillbaka... :OP så ja provar att byta bägge idag... så får vi se...
Draven
Golf 3 Variant GL TDI -97 Ort: Nacka
Ons 24 jan 2007 10:33 Svara med citat
Ah, fler med Variant TDI! Vi kan bilda miniklubb Smile

Den som ingen turbo har, den får åka utan BAR!

TDI kombi till styling/trimning...
v70 tdi
Golf 3 tdi-94 Ort: Sunne
Tis 29 jul 2008 0:08 Svara med citat
Hej! Jag hade för några år sedan broblem med att bilen blev slö. Startade man bilen så kunde man hålla gaspedalen intryckt i över 1 minut innan den började att öka i varv. Då var det Luftmängdmätaren som sitter bakom luftfilterbehållaren. Har du någon kompis med en lika dan bil så prova bara att byta överdelen av luftburken. OBS luftmängdmätaren måste behandlas varligt.
Lnh